Monday, February 4, 2008

MISSION mengecat bilik...

aku ada mission raya cina ni. mak aku soh cat bilik along sbb bln 3 ni dia ngan family nak balik mesia. bilik along aku sgt la tak cantik sbb tak penah2 cat. ha ha macam la cat bilik aku lawa nau. mak aku ni masa raya kita takmo lak disuruh aku mengecat (mcm la aku nak mengecat nau. heh). ni raya cina sebok lak nak suruh mengecat. aku nak g gong xi fat choi.. nanti tak dapek la aku angpow. kan ke rugi tu?? isk isk. menimbulkan kemarahan betul la. :P

td aku g la survey cat. bkn jauh pon, kedai customer aku gak kat bdr baru ampang tu. dia byk contact cina2 kedai hardware nih, kot2 la leh dpt murah sambil mendapatkan advice cat mana yg cantik dan tahan lama. 3 4pamplet dia kuarkan sambil memberi panduan panjang lebar. ada cat murah tp tak tahan lama. ada cat mahal tp kdg2 susah nak carik kaler yg kita nak., sbbnya cat mahal tak byk permintaan, jd dorg tak keep la sume range color. katanya. aku pon tak tau la kesahihannya betul ke idak..

dan aku pon dah la merembat pamplet2 cat itu utk dibawak balik supaya mak aku bleh pilih kaler mana yang berkenan dihati. kalu ikut hati aku, nak je aku pilih kaler merah terang benderang tuh. seiring ngan gong xi fat chai kannn... heh heh. baru meriah dolah sket bilik along aku. ha ha ha mau kena sekeh ngan mak aku nanti. dah la living room aku dh macam tadika. kaler purple. tak masuk bilik aku lagik, kaler ijau. dah macam utan. hehehehe. aku ingat bilik aku pon nak kena tuka kaler gak la. kaler pink. kui2. ladylike gitu. mau mak aku muntah darah masuk bilik aku. muahahahhahahhaha

sapo2 yg ada pengalaman mengecat bleh la bagi aku sedikit tips yg berguna utk aku applykan nanti. aku cat2 ni main ikut sukatinenek aku je. elok campur air ke, elok undercoat dulu ke.... elok aku cat ngan siling2 skalik ke. heh heh. over la plak. bek aku cat bumbung rumah terus kan?? kui2..

doakan aku berjaya. mudahan2 berat bdn aku pon bleh turun masa mission mengecat tu nanti. hahahahhahaha. itu la sbbnya gue sanggup mengecat bilik along sbb teori aku bila mengecat kita pakai byk tenaga, turun naik tangga dan seiring ngan itu gak kita leh bakau lemak.

kalau teori aku salah, aku blanja korg eskem 2posen. heh heh

chiow!

4 comments:

Anonymous said...

kaler antu digi la beb!! baru ceria.. ahahaaa.. syahmi si mala sure setuju ngan aku..

Diana Ishak said...

ko cat kaler simen la. natural beauty skett.

WaNz said...

hahahahaha... aku suka idea epal hijau nih... ko memang bernas la D....

enonz said...

aku suka jugak. anak sapa yg cerdik pandai bijak laksana tuh??????