Wednesday, June 23, 2010

cerita-cerita.

aku ada byk benda nak cite. tp kena refresh balik pale hotak aku ni yg aku rasa makin lama cam dah nak expired jek.nasib masih ingat diri sendiri.haha

cite pertama: hari ahad hari tu, bwk mak aku g pasar tani kat bukit indah.mak aku mmg glemer ok. mulut mmg takleh kontrolnye type. apa dia rasa nak ckp, dia main bubuh je. org yg dengar tu mmg sakit jiwa la dgr. kul 830 dah kuar ni, takut ikan2 abes. sampai je, terus g tempat bdk yg jual ikan tu.bdk tu mmg tak koser nak betekak ngan mak aku.asek la mintak kurang...harga sekilo 10hengget, mak aku mintak 8. gila terer ok. kalu tak bg kang dia kata la ikan org tu kurang elok la...dah nk last la.tinggal sikit la..bla bla bla.ntah apa mak aku mandrem, budak tu leh je kasik kurang. walaupon tak bp nak ikhlas. haha. beli udang besar yg biasa 45hengget sekilo, leh dpt 35. cayok2 sungguh!kalu aku, mintak kurang singgit pon dah kira bangga. siap kembang idung lagik.

tp part yg ni tak bleh blah, ada satu gerai ni, jual sayur2 kampung, nangka la..pucuk paku la.mak aku beli la nangka, suruh pakcik tu potong. sementara potong tu dia merayap ke tempat lain, aku dok situ je. skali bleh, bini pakcik ni ke, anak ke..tak tau la aku,bleh tanya aku...dik..awak ni pekerja dia ke??OOOiii!!! menyirap sirap ok. aku tenung je makcik tu...sambil membulatkan mata yg sedia bulat ni,SAYA NI ANAK DIA. ADA RUPA PEKERJA KE???
eh, ye ke..silap2.mintak mahap la dik...silap tanya.

nak je aku g terbalikkan gerai dia tu.pastu pucuk paku tu aku sumbat2 lam mulut dia kasik dia tak bnapas. siyes panas ok. aku cakap ngan mak aku pastu, terus mak aku balas..pesal ko tak kata ye je??

WTH??

iklan. skang byk kan plet kete, WTF. heheh hari tu aku tgk kete bmw WTF 4. ada skali tu WTF 1811. oh. siyes ganas ok plet kete WTF.hehe.

cite kedua. world cup. aku tak layan sangat la bola.bak kata mak aku, apa la yg diorg dok kejar bola satu tu. buat penat tgk je. (mak aku tgk gak world cup, tp time opening ngan penutup je. hehe) kesahnya, laki aku kat spore nun takleh tgk bola, pasal tv dia cam kat sini la, astro, stesen berbayar, baru ada bola. kalau tak harap belas ehsan tv1 je la. tp laki aku kata, tv1 pon cam tak dpt bila time bola tu, terus tak dapat dah. haha. nasib la kan. aku kat sini walaupon bleh tgk, tak gak tgk.

last week g mkn ngan mala. kul 7lebih, time tu argentina vs korea kot. tak pasal tersangkut. ngan aku2 skalik cam excited.erkk. tetiba teringat dak mala masa eksiden kat swak dulu, world cup 1998.kecederaan hanya jari je yg patah sket, tp dia punya wat2 ilang ingatan tu siyes nak kena pelempang. bleh sedar2 je tanya, aku kat mana ni??eceh cehhh..pale ko sikit pon tak luka, bleh lak wat2 tanya eh.dah la aku jaga dia malam pertama dia warded tu, pagi2 kul 8 doktor ensem round check, bleh dia tanya, doktor, malam tadi brazil lawan jerman sapa menang??(kalu tak silap la, aku pon kurg ingat le sapa final. hehe)
ooooo....final world cup bleh lak ko hengat eh? tak ke nak penampar je pompuan nih?doktor bleh senyum je.aku tak rasa dia tgk bola kot. yg aku pelik, mala tak la kecederaan teruk nau kan, tp camana dia leh warded lama2 eh? konpius jap.

dah melalut. sebenarnya nak cite pasal laki aku, camana dakmala bley ada lam ini cerita?hari tu kan portugal lwn korea utara, belasah cukup2 7-0 kan. kesian ok korea. aku ni 2 3 hari lepas baru la tau cristiano ronaldo adalah pemain portugal. hehe.gila bangang. pastu aku saje la ckp kat laki aku, aku tgk portugal main. sebenarnya tgk ronaldo lat sokabar je, ex bfku yg hensem. hehe. skali laki aku: apasal tgk bola lak ni? tak tdo ke? tgk sapa? ronaldo? dah2.takyah tgk bola lagi. tak boleh tgk bola.tdo!tdo! mana ada pompuan tgk bola?

like, wth? jeles eeeehhhh..hehe. pe kes la. cam la aku nak hadap sgt pon. yg sebenar2nya, aku tak tgk pun portugal main. saje kasik dia hangin sbb dia takleh tgk. hehe. ntah pa pe. tu pon nak jeles. kalau ronaldo tu dok sebelah umah aku ni, takpe la nak jeles. apaaaraaa


cite 3: ni mmg tak penah2 ok. semenjak aku dewasa ni, ni kena lagi. aku terkena jangkitan. jangkitan hape? sebut betol2...koootoooo. oi. siyes aku takleh tahan pale gatal semenjak 2 3 menjak ni. start dgn si munah pembantu tu la. dia kata dia ada kutu. bleh ko, dah 3 minggu keje baru ckp ada kutu. ,mmg rasa nak bg mkn sabun. 3 hari lepas aku beli sampoo kutu itu, kira kes dia setel la. ni hah. mak aku ngan aku lak yg asek gatal2 pale. semalam aku tak puas ati, aku g amik sikat, aku sikat rambut..skali..ye, 2 ekor sudah melekat. yg mak aku lak, p salahkan arnab2 amir yg mmg takde kaitan ngan rambut gatal dia. siap suruh dak amir g jual arnab2 tu sbb pale dia gatal. skali smalam aku sikat pale mak aku, hah ko. 2 ekor jugak. jd, bkn la salah arnab amir. salah si munah.adoiii..dah la sampoo kutu tu mahal. bleh tak aku  potong gaji munah jd 350 sbb dia dah menghabiskan duit aku beli sikat kutu, ngan sampoo 2 botol?
nasib aina tak kena.member mang takde rambut.takde can kutu nak merayap.


last skali. aku ada 22 hari lagi utk ganti posa.mak aku kata, dia dgr ustazah ckp kita leh ganti posa sampai 15syaaban je. means 2minggu terakhir sebelum ramadhan tu takleh posa dah. jdnya, start semalam, aku posa, hari ni, esok,lusa...dan selamanya...

lotih makcik.

takleh nak hoga2 p mkn ngan client.tp, jimat sket duit aku. haha. kalu tak kang, kejap piza, kejap pak hailam, kejap kfc,kejap mcd.

laki aku siang td kol, bila aku tanya dah mkn ke? dia ckp , abg br nak g makan ni,..mkn mcd.

rasa nak sepuk je.

0 comments: