Tuesday, March 2, 2010

ceritera tak lawak.

saya ada sungguh banyak cerita nak share dari last week lagi tangan ni gatal nau nak menaip tapi tu la kan, aku ni mengalahkan anak sepuluh, anak baru sorang penatnya..ya raaabbbiiii....macam lari satu padang bola! aina sudah sangat laju merangkak. sume bilik dah masuk.bilik air sipi2 lagi nak masuk..ayooo..sib baik aku sempat nampak. hish. berdiri sangat belum terer tapi lagaknya macam terer nau, bleh lepas dua2 tangan nih...pastu jatuh terduduk bangun balik. kepala tu kalu terantuk tu takyah kira la.,.penat dah nak kira..jumaat lepas dah jatuh dari playpan gedebuk ke lantai, sib baik ada carpet yang tebal jadi impactnya tak la ketara sangat. aku punya pucat lesi tuhan saje yg tau. mak aku sampai sakit dada, kerinnnggg darah di buatnya. tak sampai sepuluh menet dia leh gelak2. heee..mmg superwoman la anak aku ni. mintak2 takde apa2 terjadi kat pale dia. dok risau gak ni. asek berdentum sana sini. aku nak berkejar dah tak larat dah, letak je sup sap sup sap dah sampai ke dapur, kejap kang kat bilik aku, kejap kang kat bilik mak aku. sukahati mak dia la dia nak explore kan satu rumah. heeeee anak sapa la nih...:B

aku ada cite best. huhu. last thurs aku g anta mak aku kat IJN,g antau darah sebelum check up hari ni..kena la bawak si aina kan. IJN, as usual, parking is very2 limited. so lepas aku drop mak aku, aku p la kat parking lot. aina dah merengek2 kelaparan. aku pon park la kat tepi yang sememangnya takleh park sbb ada kon2 kat situ. aku tau, tapi biasa la manusia ni kan, or to be exact, owg mesia ni tempat takleh park tu la kita park kan. hehe. aku konpem sgt2 mang takkan ada kete yang akan lalu kat tepi sbb location dia mcm kat tepi sket. so aku park je le. kejap. nak diamkan aina ni, aku lompat ke seat belakang bagi dia susu dulu. tak sampai 2 menet ada la hamba Allah ni ketuk cermin kete..oh, guard IJN..aku pon bukak pintu kete..ngan tangan masih menyusukan aina ni..nak turunkan cermin kete dah kena lock lak kat driver seat.

sekali bleh guard tu,

"makcik...kat sini tak bleh parking.."

apa??MAKCIK???

mmg berangin ok. tetiba aku marah guard tu, oi..ko panggil aku makcik??

dia pon sengih cam nak tak nak je. tapi muka siyes lagi la. nak je aku swing sedas.

leh dia marah aku lak pastu, "boleh alihkan kete tak..kat sini kan tak boleh parking, nanti kete lain tengok sume nak park sini.."

ek elehhh..kerek lak..tak nampak ke aku urgensi tengah nyusukan anak ni. rabun ke hape budak ni

aku sound balik..

"saya tau, tapi nak kena menyusukan anak kejap. tu pasal park sini sementara ni...sori la...jangan la marah...."

"bukan marahhh...".katanya. tapi muka tensen gila cam aku pijak kasut dia.

"ye la..kalau tak marah cakap la elok2. tak boleh ke??..haaaaa.hambik. pastu terus aku tutup pintu.

bengkak.

bleh dia jeling lak aku dari jauh. aku korek bijik mata ko wat sup kang baru tau. dah la belum sarap lagik.

aku cite kat mak aku lepas tu, skali aku lak kena sedas..

"ko ni ngan guard pon nak gaduh ke...cuba la pagi2 baik2 sket.heeeee"


aiseh mak. tk rock la..keturunan hang jebat kan. mang keje carik gaduh je le.ehehe.



tetiba. ^_^

2 comments:

WaNz said...

ko mmg rock!! hahahaha

enonz said...

saya rock hapak.kiu2