Thursday, March 18, 2010

anak jiran saya mati gantung diri lam bilik. innalillah...

tengahari semalam masa aku otw nak balik, aku dikejutkan ngan kehadiran byk kete2 polis bersidai depan umah (cam cerpen laks.kui2)..ngan penduduk2 kg yang kepohchi, termasuk la mak aku,haruss ok. cik jah harus kepoh..hehe. jiran depan umah aku ni selalu sangat jd kutukan aku. huhu [bkn aku kutuk jiran aku, tp aku kutuk bendera dpn umah dia dulu2 cam roti kirai...ngan umah pon yang ado je, ada tembok utk pintu pagar tapi pagar takde, umah semak samun dan aku rasa penyumbang utama kepada nyamuk2 yg berlegar kat kg melayu ni adalah dr umah dia] hehehe. jahat seh aku. lari topiks lak.

by the way, apa yang aku nak cakap ni mang sadis la...dgr cite dr cik bedah2 ni, anak jiran aku tu gantung diri pagi subuh smalam...mak dia pagi2 nak g keje, masuk bilik nak kejut anak dia, skali menjerit tgk anak dia dah tergantung. sedih seh...kalau aku, mau aku pengsan dan2 tu gak.sian eh..tapi kes ni tak jadi kes polis sbb mengikut siasatan tiada unsur jenayah, budak ni mang tak berapa nak betul sket..atau lam erti kata lain tak berapa waras pikirannya, jd tiada motif pembunuhan kat situ dan tak siapa pon tau kenapa dia menggantung diri sendiri. wallah hua'lam...g hukm wat postmortem pun ala kadar je sekadar nak melengkapkan report polis, then semalam gak kebumi...

tadi cik bedah depan lorong ni dtg umah, dok cite la..bbrp hari lepas budak ni ada masuk kat kawasan pagar umah dia, kebetulan laki dia ada dpn umah, then dia tanya la, ko buat apa kat sini?nak apa??alih2 bdk tu tanya dia balik..ko  la nak apa??haha, pakcik tu jawab, ko ni...ko yg masuk umah aku ko tanya lak aku nak apa??dah pegi balik!

byk lagi la insiden2 yang dibuat bdk ni, cam p tadah kencing dia lam botol pastu simbah kat umah pakcik ni. ada skali tu siap simbah petrol ko..sib baik diorg tak wat report polis sbb dah tau bdk ni tak betul.

sian eh. umur baru 27, sayang betul g macam tu je...tp aku rasa la, kalu ikut hukum, dia tak berdosa pon bunuh diri pasal dia tak leh pk ngan waras...tak tau la kan..

adei...mcm2 la. aku selalu baca paper kes2 orang bunuh diri ni. sekali depan umah je kau. and jarang jugak kita dgr melayu bunuh diri...tp ni kira exceptional la kot eh..

heee...mcm2..mintak jauh la benda2 cam ni lam family aku.
puh3!!!

2 comments:

WaNz said...

ko agak2 la kan, klu ko balik lewat malam n berenti depan umah nak bukak pagar, agak2 'jelmaan' arwah ni datang tegur tak naper balik umah lambat benor nih? ulp!!

enonz said...

aku cakap, sukati aku le.umah aku. ko sebuk nape?

kui2.

macam berani. :P