Sunday, April 26, 2009

movies review..



Confessions of a Shopaholic!
best!best!!huhu...first, you read the book, then GO see the movie! gila best! sangat2 puas hati! thanks kak nen..impian tercapai jua. =D

mula2 semalam tak dapat tengok cite ni sebab dah terlambat. showtime 2 kali je, kul 2ptg ngan 7mlm..mana dapat la nak tengok kul 7mlm kan. ada yg azan maghrib kat tinga aku siap khutbah lagik! kui2. jadiknya, tengok la cite he's just not that into you. member nenie yg suggest.dia kata best. tpnya...hmmmm..bleh la...15menet lepas movie start, ada la 4 5 org kuar panggung. so just imagine betapa boringnya cerita ini. yang kuar tu pon laki. mmg bkn cite yg dorg patut tengok pun. pompuan2 sesuai la...aku budget nenie pon cam boring jek.pasal dok tepi aku dah senget2 cam nak tdo.sekali tetiba dia gelak lak..konpius den!
.

but overall cite ni not bad jugak la. bleh la layan kalu dah takde cite lain. dr layan cite Jangan Tegur. bagi sejuta pon aku takmo tengok..melainkan dorg bagi aku sejuta+sebijik BMW 5series+umah banglow sejibik. haha. baru aku tengok.

sapa nak layan ko bai...:P

berbalik kepada shopa, walaupun agak lewat g tgk cite ni, tp its all worth it!gotta have the vcd/dvd lak lepas ni.sape nak kasik aku present vcd nih?heh..masih belum terlambat...hadiah besday masih leh diterima walaupon lewat sebulan dua...ehe

what i learn from this movie is..STOP spending on your credit cards!! heeeee...kalu tengok pompuan ni shopping, gila takleh control! ada la kena tempias sket2 kat aku. cuma bezanya dia ada 12 credit card which is all total nearly 10k!USD la tapi. mang over spending sangat2!!aku takde la sebanyak tu kot total..ke? hehehe....lepas tengok cite ni lam pale otak dah mula pk (mcm sebelum ni tak pandai nak pk kan) so. no more spending ya cik aini. cita2 tahun ni kan nak potong sume credit card.kena control spending. control!! jgn g berpoya2 dan beli benda yang tak perlu!!!jgn sesiapa hasut aku beli itu ini dh pas nih. (jgn marah ye macita)support le sket kawan ko nih...=)

dua hari berturut2 tengok movie. org spore sangat2 jeles. next week dia dtg nak balas dendam tengok cite hantu kat panggung. kem salam ye. tumpang laluuuuuuu....baik aku tdo kat umah jek. from experience sume cite hantu yg aku TERPAKSA tengok end up aku tdo dan aku bangun lepas cite abes. kalu aku bleh lari kuar g tengok cite lain mang aku buat dah. tp kang durhaka la plakkk....tu la sgt2 tak bestnya bila kuasa bukan ditangan kita. hmmmpphh!


ok la. gotta stop here. sakit pinggang lak. ada cite lagi sbenarnya ni. aku kan kalu dah start menaip ni lajuuuu je..tak hengat2 panjang gila babai. maklum la dulu cita2 nak jadik wartawan tak dapek. jadinya dapat membebel kat blog sendiri kira tercapai jugak la hajat. huhu

tengok. nak stop pon sempat wat huraian lagik. adeiii...


chiow!!

2 comments:

gusnita said...

hmm, dah bbrp org dgr citer ni best...best sgt sbb ada moral of the story tu kan

enonz said...

memang pon. ghopanya apa bangsa pun sama je peelnye. pompuan=shopping=utang. kui2