Thursday, February 19, 2009

..a visit to REDDY CLINIC.

aku tak suka klinik ni. ingat tak aku penah ngamuk ngan doktor pompuan berbangsa alip nun dal ya alip (lantak la betul ke tak. ehe) tapi olehkerana mmg sejak kecik aku g klinik ni, bleh kata family clinic la..jdnya, kerna terpaksa la aku pegi. mak aku sensiang soh g sini. takde nama klinik lain lam pale dia.

semalam kan aku demam, merangkap batuk dan selsema yg tak dapek nak dibendung lagi keterukkannya. laki aku asek la msg p klinik..p klinik..tp alasan takmo g aku selalu wat dia tensen.asek la dia cakap ngan aku, g la jumpa doktor tuh syg,...pastuh aku balas balik, bukan tak nak g jumpa doktor, doktor tu yang tak nak jumpa syg..camno??kui2...pastu start la ceramah subuh dia..=D nak2 skang tgh berbdn dua katanya, elok g jumpa doktor...mana tau sakit lain ke....nanti effect ke baby...ceh! bukan dia risaukan aku..baby yg dirisaukan! sungguh tak patut skali laki aku nih!


semalam pas settle keje blah pagi, tghr kul 12 aku dh kat umah...tak larat sungguh rasanya. pening pale yg teramat2. ngan cuaca yg sangat la panas kan....balik umah, tdo..kul 3 bangun. berkira2 ni nak g klinik ke tak. pas semayang, check suhu pakai ear termometer, tgk2 dah 38.9..huh. sah aku demam panas ni. siap2 gak la g klinik. sbb lam pale otak aku, kalu g petang2 doktor pompuan tu takde. dia pagi je. petang doktor lelaki..ok sket yg laki tuh..


pas msg laki aku, ngan sepantas kilat dia kata ok. mmg itu la yg diharap2kan. hehe. lam kul 4 tu poyo2 la aku g klinik....sampai je kat klinik, bukak pintu..doktor india tu kuar. yang POMPUAN ok!! shoot!!!! heeeeee.kenapa ptg2 ni dia ada lagi??? siap la aku kena ceramah jap lg nih....


aku kontrol gila takmo batuk depan dia. kang dia sound aku, mau batuk,kasik tutup mulut dgn tuala. jgn kasi itu virus sama saya! huh..masih terngiang2 kata2 pedas itu masa last visit aku ngan pompuan nih.

sekali hari ni masuk tgk muka dia cam ok je. takde nak marah2 pon. tp berhujah jugak la. jgn makan buah. jgn makan goreng2. jgn minum susu. jgn makan pedas. banyak minum air. bla..bla..bla...macam mak menasehatkan anaknya. mak aku pon tak bebel camtu skali.


balik je umah kena gelak ngan mak aku. haha. padan muka. nak ngelak2 jumpa doc pushpa skali jumpa ptg ni. haha. ambik ko!


cis. sungguh kureng asam mak aku nih.



ni aku dh telan ubat dia ntah bp kali ntah. ubat demam takmo makan. makan ubat selsema je. ubat selsema ni kata ngantuk. bdk kat klinik tu siap pesan makan malam je.kalu makan siang ngantuk. harammmmmm..aku makan smalam kul 6ptg, tak ngantuk pon? ni pg td kul 9 aku telan lg...tak ngantuk pon??? tipu aaahhh!!

aku rasa demam aku dah ok kot. selsema ngan batuk ni je la tak baik2 nih. aku ckp ngan mak aku, tak baik2 pon makan ubat klinik nih!skali kena marah sebijik..ko makan sekali je ingat leh baik masa tu gak ke??? ko skolah ke tak skolah nih?? elehh.....lebeh2 pulak puan khatijah nih.

aku bkn ape, bila batuk, senak perut. sakit lak tuh.sian baby lam perut. hehe. sorry ya baby....


harap2 aku cepat baik. tak larat nak makan ubat byk2 nih

0 comments: