Wednesday, June 11, 2008

..i witness an accident. rite before my eyes..:(

lately aku byk witness accident. dpn mata. tak aku yg nyaris, org lain yg kena...haih...dugaan sungguh. mintak jauh. itu yg wat aku sentiasa berhati2 (time beringat..:P) but always la kan....we never know...dan pesan mak bpk aku sebelum naik kete baca doa dan selawat mmg selalu aku buat, tak penah miss..mintak jauh..mintak simpang.

hr ni aku dah start keje cam biasa. pg td bapak aku teringin nak makan mee kari kat dpn hospital tang ling..dkt lake garden tu...jauh la tp...aku ingat nak masuk opis pagi tp sbb kesian lak nak tgk dia drive kete jauh2 gitu...so aku pon offer la diri utk drive...

aku ikut jln kuching..ke? hehe..aku nama jln kat kl ni fail la..tp ni jln highway dpn parlimen tu la..elok je aku exit ke kiri nak ke lake garden tu, ngan kete yg tak banyak, sambil pale otak aku melayang2 pk mcm2, aku nmpk satu motor ni pon exit ke jln yg sama. laju bdk ni bwk moto..lam hati aku dah terdetik dah, pesal bdk ni bwk moto laju straight ke kiri terus cam nak langgar tembok..ke nak masuk lane motor? aku tak paham. rasa lane yg kecik tu bkn utk motor..tak sempat aku nak ckp ngan mak aku, bdk tu dah langgar tembok tepi jln tu, ngan dia tercampak, pale terhentak kat tembok dan dia terbaring tepi motor yg dah separuh hancur.

mak aku dah mengucap. bpk aku pon. aku terkejut gila babai. nak benti kete tp mak aku soh jln. aku tengok dr cermin blakang ada satu motor benti dan ada pekerja dbkl tepi jln berlari ke bdk tu...masyaAllah...gigil kaki aku ni tuhan aje yg tau. aku doa sangat2 bdk tu takde pa pe. tp menengokkan cara dia bwk moto, cara dia langgar tembok, cara dia jatuh dan terus tak sedarkan diri terus aku rasa cam no chance to survive.. ntah la. simpang malaikat. sampai skang aku gigil ni. ni balik jap duk rilek kat umah sambil check dulu apa yg patut lam internet ni sbelum chiow g opis...nak bekpes td pon aku tak lalu dah. asek terbayang bdk tu....kesian sangat. aku kesian dan terkilan sbb aku takleh wat ape. kalau aku sorg td mmg aku turun kete dan tolong. sbb betul2 dpn mata aku. nasib baik dia pakai helmet ngan betul. kalu tak aku rasa lebih teruk lg effect kat pale dia. confirm pale dia terhantuk kuat kat tembok tu. haih....tak leh nak bayangkan....!!

aku dok terpk2 knp dia bwk motor laju kat koner pastu terus straight ke kiri..nmpk cam nak bubuh diri pon ade. nmpk cam takleh nak kawal motor pun ade. nmpk cam nak ke lane kiri sbb nak masuk lane motor pon ade. cuma aku tak sure yg jln belah kiri tu mang utk motor ke atau tak..mcm2 kemungkinan. bpk aku lak kata mungkin tayar motor bdk tu dak takde bunga so dia takleh balance. ke? hish. tak tau la!

so to everybody..korg, jgn la bwk kete laju2. aku pesan kat diri aku gak ni..be extra2 carefull...kalau ada adik2 ke abg2 ke yg naik moto tu pesan la jgn bwk laju sangat...dorg ni lebih berisiko tinggi kalau accident. bdk tu td nasib tak tercampak tgh jln...kalau tak aku lak yg langgar. kalau pon aku tak laju tp still akan langgar jugak or aku nak elak dia, aku lak langgar tembok ke ape. haish...nauzubillah.


semalam byk benda blaku dan aku nak story tp tak sempat skang. mlm nanti aku updet lagik k..


take care kengkawan..

0 comments: