Tuesday, June 10, 2008

aku kebizian dua hari ni g settle byk bende. agak cerewet sket nak blaki bkn org tempatan nih. nak kena g imigresen isi form, g embassy dorg mtk pengesahan...pengalaman sungguh!i never complain but just that dealing with goverment staff mang kena byk2 sabau ye. ngan muka guard yg cam nak tdonya..ngan pegawai yg kereknya, yg blur pon ade,..wat ko naik hangin. mmg menguji sangat2.

cuma yg aku tak paham jabatan imigresen yg sebesau2 alam itu takde service utk mengambil gambar passport. biasa kat imigresen mn2 mesti ada kan..aku tak paham,takkan kat imigresen putrajaya takleh provide kan? yg paling aku takleh terima ialah prosedur dorg...aku nak g mtk form utk isi, n apply...g la kaunter dorg nih.instead of ko dpt borg, ko dpt list of document yg ko kena attach ngan form yg nak kena isi tuh...aku ckp ngan mamat yg blur(sgt2 ok!)itu...mana formnya? dia kata kita tak bg borg sekarang, sediakan document yg lam list tu kemudian br bg borg..ek elehh...camtu pon bleh ka? ade le dkt 5 menet aku cam argue kat situ ngan sorg lg pegawai mamat..kerek ok..., dia kata takpe la..g la amik gamba dulu kemudian dtg balik, setengah jam dah settle..pui...ckp senang kan? aku pon maleh nak argue ditambah ngan org yg aku nak wat laki tu dok menahan nak terkencin. takleh berpk..hahahaha..aku cam biasa la nak marah lebih kan...huhu...pastu lak pe'el cik abg aku ni wat keje sume slow...baca form slow...nak paham slow...aku jenis nak cepat je, tgk org slow2 ni aku rimas. mmg make my blood go upstairs jek!!pakkal je nak wat laki. kalu tak, konpem dah aku lempang. asek nak lempang org je aku skang..apakah?

masa tu dh kul 340ptg...rushing ok, aku ni dr pg ke sana sini..makan pon tak sempat.ms nak kuar aku g la tanya kat guard depan tu kat ne nak amik gamba. dia kata kat alamanda, persint 16. aku lempang kang. awat jauh nau? takde kat area dkt2 ni ke? dia kata takde..tu paling dekat. pastu muka cam ngeng kan...ko duduk dpn main door dan muka ko cam hampeh. bagus tul dorg letak org kat front desk tu.. pilihan bijak.

settle itu ini sume, sediakan document sume aku pon rushing le balik ke imigresen..kurg 5 menet kul 5. dorg tutup kul 530. ngan harapan nihhh...sekali masuk dlm dah takde org...sunyi sepi. ada la 2 3 pegawai termasuk yg kerek ngan yg blur itu. aku terus g kaunter mtk form...bleh mamat blur tu tanya, nak form apa??sambil sengih2 cam kerang busuk.

kalu aku ludah kat muka ko jgn marah eh. br satu jam lebih aku btekak ngan ko, ko leh tanya aku nak borg apa? yg si kerek tu lagi la..kamu dtg esok je la, kita dah nak balik. aku cam tgk jam, lom kul 5 lg?? pastu dia kata mmg la kita tutup kul 530 tp skang ni org yg nak wat tu takde.kalau nak wat sekarang pon tak sempat..

pulak? td ko kata setengah jam settle. ni aku dtg 35 menet sebelom ko tutup,..leh kata tak sempat??dia bg borg, balik isi, hr ni kena la aku dtg balik. dia ingat aku duduk sebelah building dorg ni agaknya bleh nak berulang seratus kali. ko tau tak minyak naik??stupid dumbo!!!!

nak btekak tak guna. aku dah penat. ngan lapo lagi.malas dah. lam kete berbakul stupid aku bagi kat dorg..cik abg aku diam je. bila aku dah sumpah seranah tu dia wat bodo je la. bagus. kalu ko bunyik ngan ko2 skalik kena stupid. haha. tak pasal je kan.

so hr ni aku kena g putrajaya lagi. aku suka g putrajaya ni. sapa nak ikut? meh aku rendam korg lam tasek tepi mesjid tu..:P

2 comments:

WaNz said...

hahahaha.. banyak tinggi blood naik tangga skang erk? hehehe.. sabar2... dugaan untuk orang2 yang terpilih...

enonz said...

ye. mmg pon. aku la intan payung gunung ganang berlian zamrud delima yg terpilih..haha