Monday, May 26, 2008

..kalau dh bkn rejeki

td aku g kedai. bwk 20 hengget. bubuh lam poket suar tracksuit. bapak aku teringin nak minum air sirap cincau..mak aku soh beli gula 4kilo, nak wat sirap sendiri. sekonyong2 gue g kedai bintang dpn umah ni bwk doploh hengget itu, hengat takmo bwk purse, tp takut kang tak cukup duit lak, gue hangkut le purse skalik, ngan hp (sebok gak nak bwk hp mcm ghamai nau nak tepon aku), ngan payung kat tangan sbb ujan. masuk kedai, ambik gula (cincau dia tak bp cantek so aku deceide g beli kedai lain).

ms nak bayau aku kuar duit sepuluh hengget letak atas meja cashier tu, pastu pakcik depan aku sebok nak hambik barang dia and simpan duit (kalut gila), pastu ada duit saploh hengget melayang. aku lek jek. hengat duit pakcik tu. siap cashier kat tepi tu jerit, pakcik..duit jatuh.. dia pon poyo2 kutip duit tu sambil aku tgk ngan jakunnya. pas bdk tu punch brg aku dia mtk duit, pastu aku kata eh tadi dah bg? dia kata takde. ceh. ghopanya duit saploh hengget yg jatuh itu duit aku. selamba badak je aku mtk balik kat pakcik tu. sib baik dia tak blah lagik, dan sib baik dia cam blur2 like sotong. terus dia hulur duit saploh tu balik kat aku.gila careless ok aku ni.

on the way nak chiow, dpn supermarket tu ade lak selonggok rambutan. bpk aku pesan kalau ade rambutan beli skalik. dengan bwk gula 4 peket, aku pilih le rambutan tu sket. g bayau kat cashier td. ada belen duit td dua hengget, then blah.

masa nak masuk kete aku seluk poket suar ambik kunci, masukkan purse, masukkan hp, and at the same time pegang payung, ngan plastik gula yg berat itu..mcm2 bende lak aku hangkut. haih huru hara seh aku nihh.. cam mak nenek pon ade gak.

masuk kete terus g kedai lain. kuar kete aku dok raba2 poket suar nak ambik belen saploh hengget td. skalik takde. aku check lam purse takde. check bwh seat takde. check lam plastik gula takde.

konpem cicir. haih. dah takde rezeki. duit sepuluh yg cicir mula2 td mang sepatutnya cicir tp sempat aku ambik balik, tp yg kedua tak sedar langsung. kalau dah tertulis hari ni aku hilang duit saploh hengget, kot camana pon duit tu ilang gak....

takpe. takde rezeki aku. halalkan la sapa yg jumpa tu. sepuluh henget takpe le kan. kalau seratus yg cicir td ye aku meraung.

:P


tetiba aku rs lapau lak.

nak makan?nanti gemok.

perut. dok dendiam.

1 comments:

Anonymous said...

memang...tak de rejeki