Tuesday, November 13, 2007

..visit singapore DAY 1 - part 2


ok sambung balik..sementara aku tgh ada mood pepagi nih....

xtvt hari pertama tak banyak le sbb separuh hari je kan...kitorg g *orchard rd jek..kira kalu kat kl ni cam bukit bintang la..segala mcm shopping mall kat sini...then kitorg split into 2 groups, sbb parentsku tak larat jln..aku ngan angah n family g tempat lain, abg man, wife n parentsku g tpt lain...then later kitorg jumpa balik kat tempat yg sama..

..lepas split tuh, angah ajak g makan...lapar gile..makan pagi meehoon tu sampai petang tak mkn apa..tp kat spore susah sket nak carik mknn halal..yg bleh di ngap fast food dia mcd ngan kfc..yang lain, tak dijamin halal...jadiknya bermula la pencarian mcd kat *orchard rd tuh...kuar masuk shopping mall, tak gak nmpk2 lambang mcd...sampai shopping mall ke berapa ntah nampak sign kedai makan ayam penyek kat level 4, lucky plaza...sebenarnya angah aku dr kl dh sebut nak mkn ayam penyek nih..bila nmpk sign tu terus nak carik...ceh! aku nak makan mcd!!apa le yg best sgt ngan ayam yg dipenyekkan itu???

maka, bermula la pencarian kedai ayam penyek ini.. adui laaa...dh le besau lucky plaza tuh...tak nmpk melayu pon, org philiphines n indon je yg ramai...jdknya dah sah2 le kedai2 mkn kat situ org2 dia gak....angah aku ngan gigihnya nak carik kedai mkn ayam penyek, kakak ipar aku, kak ina, tak larat dah nak layan,..dia nak telan mcd gak cam aku...ingat nak p tanya org kat ne mcd, angah lak tak kasik..dia kata apa lak tanya org, cam kebulur lak korg ni tak makan! ceh! eksen sungguh! laki kan, camtu la...aku ngan kak ina diam je la...

akhirnya jumpa gak kedai makan tuh, berseri2 muka angah..terus je masuk nak duduk, anak2 dia pon kelaparan gak..masing2 wat hal..nak duduk tepi la..nak duduk tgh la..nak duk ngan aku la...berebut2..cam artis lak i rasa sume nak duk ngan i...hehehe

yang tukang order, angah le..ayam penyek, pastu apa ntah sayur campur (ghopanya cam gado-gado indon tuh)..sayur asam (ni aku yg order, ingat cam sedap jek..skalik hampeh!!)..

kitorg pon mkn ala kadar je la..ayam penyek dia seb baik sedap..ada sambal, wat cicah...tp apa yg spesel pon aku tak tau le..ayam tu digoreng pastu bila nak hidang dipenyekkan...alaaaaa...camtu aku pon leh wat!!! hengat spesel camana ke ayamnye...kecoh tul le angah aku nih...! aku dpt le rasa sket pasal yg lebih tu sume g kat anak2 dia..paham la bdk2 kan, tahap kelaparannya lebih hebat dr kita...sian lak aku tgk, tak sampai hati nak mintak byk sket..haha..angah lak order portion sket jek,...first time kan..takkan nak order byk2...nak rasa sorg sket...nasik pon order 2 pinggan jek..makan share2..jadik la wat alas perut..kat umah kang sure makan lagik..

lepas makan, aku ingat nak g carik perfume, dak ghan ari tu kata kat lucky plaza ni murah..so aku g la carik...jumpa la satu kedai ni...tgk perfume burberry dia harga SD68..for 50ml..tawar2..dpt SD58...tapi aku ingat ghan kata leh dpt lam SD40 gtu..so aku consider yg tu still mahal...and mungkin aku masuk salah kedai...nak g carik kedai lain rasa tak best lak sbb angah cepat2 nak kuar, sbb dia kata semak lam ni..cam kat sg wang jek kesesakan nye...ngan org philiphines mcm2 gaya...so tak dapek la aku nak p survey kedai lain...isk..takpe le..angah kata apa la ko nak carik perfume kat sini, kat kl kurg ke perfume murah2? huhuh..isk my brother ni cam la tak paham....aku kan lorats....wakakkakakkaa

lam kul 6 lebih jumpa balik abg man, then masuk satu lagi shopping mall dia, hmm ape ke namanye..takashi mende ntah...jepun punya...kat kl takde shopping mall ni...kak linda, wife abg man p bwk kanak2 riang tu g beli toys...ada sale..then terus balik..

sampai umah, memasing nak bkk mainan...si afiqah dpt satu set barbie ngan 7 jenis baju yg berlainan..si aqil lak dpt set bubbles...mainan apa tak tau lak aku..angah aku tak kasik bkk pasal takut nyepahkan umah abgman..so aku pon tak tau le camana mainnya..yg aku tgk ada cam pistol...maybe tiup2 kuar bubbles kot..yg adiknya lak si afiq dpt mainan train...bleh tolak2...ada nombor2 tok susun..mcm la bdk tu dh bleh mengirakan,...yg dia tau tolak2 je la mende alah tu....last2 abg ngan kakak nye la yg main..er ngan aku skalik! hehe..masa kecik aku takde pon mainan nih! so cam jakuns sket le aku...haha

then kak linda prepare for dinner...kul 8 lebih makan n sesambil lepak tgk tv....then aku pon masuk tdo....hahaha..tdo lagik...!! awal gila aku tdo tuh..kul 10...esoknya nak g zoo lak...waaa..bila bwk bdk2 kan..wajib le melawat zoo...huhu...

ekceli aku nak bubuh gamba ni kat entry bawah tp tak dapek nak adjust lak gambo lain, so aku tepek kat sini je...ni le opis abg ku..kat blakang tu la umah dia...gila dekat kan? aku cam jeles tahap dewa bila tgk dia g opis hari jumaat tuh....g opis pon pakai tshirt n jins...bleh ke gtu?? how dare!!

** udah dibetulkan ejaan jalan orchard nye ye...ahhaha..i dulu english spm lulus tahap idung jek...wakakakakka

0 comments: