Monday, November 12, 2007

..visit singapore DAY 1 - part 1


ewah mcm banyak nau le cite nak bubuh lam ni kan..siap day 1 part 1 lagik..hahha...sebelum tuh, nak say tengkiu kepada pemilik kenderaan kbh 1201 yang bermurah hati nganto den kat kl sentral bersama kakak antu kuning..i loikkeee!!!(walaupon aku blur2 like sotong, hengat amik train kat ktm lama...hahha sakan my father hentam i ok...kurengs sungguh!) train bertolak kul 10mlm...dpt naik train yang ada katil, kelas 1...double deck la katilnya...tp malangnya masa time beli tiket ari tu, coach tu dh penuh, so my angah merangkap ketua kumpulan ngan wife dia tercampak kat coach lain...anak2 dia kena la tdo ngan aku....tp dek kerana sumenya kanak2 riang..jenis takleh tdo tanpa ayah dn ibu, jdknya abg aku ngan wifenye tido gak kat katil double deck itu...jadiknya satu deck tu berkapasiti 3 dewasa dan 3 kanak2....bayangkan camana gaya kitorg tdo kann....aku mang tak tdo laaaa...part aku seco'et jek kat tepi katil...hmm nak tdo camana kan..mata aku tkebil2 le tgk luar tingkap. tgk utan. tgk pokok. tgk lampu. aku tunggu gak kot2 kuar antu ke...(hehhe..riaks nihhhh), tp tak kuar2 lak..mungkin sbb aku tergolong lam org2 yang beriman kot...kui2

ni anak buah aku paling kecik, afiq..tak reti2 penat bdk kecik nih...berlari2 lam train masuk bilik kuar bilik sampai bp kali pon aku tak tau...aku yang penat nengoknya..

ni la katil lam trainnya..ni part bawah...bantal dia sedap..sangat empuk...malangnya tak dapek aku nak tdo lena diulit intan....huhu..sadis sungguh!ni la jugak port aku terselit...;(

ni kan, suis lampu dia, besar kan? aku ngan kak ina puas la pusing2 carik suis, skalik angah aku masuk dia petik je mende alah ni kat tepi pintu...laaaaaa...ni ke suis nye?? gila besau!! kui kui...

ni part katil belah atas..tempat tdo baby afiq ngan maknya yang takut tdo kat atas nih takut jatuh...hahha..
ni 2 orang lagi anak buah aku, aqil..and afiqah...dua2 ni pantang tgk akupegang kamera...asek nak posing jek kejenye...seb baik kiut...!

stesen pertama train ni benti kat gemas. the only stesen kat n9...agak2 lam 10 menet kat sini...pastu next stesen is stesen paloh (kalu tak silap mata aku le...kot aku dh tertdo2 ayam ke masa stesen lain tak tau le kan...), bila aku tgk sign paloh tu otomatik aku teringat kat cite paloh tuhh...laaaaaa...ghopanya paloh tu kat johor??? (kah kah kah..fail sejarah aku! er ke topograpi? ke geog?? ) sukati la kann....haha..pastu train benti kat mana lagik ntah..aku tak hengat le..last skalik kat johor baru, pastu masuk s'pore benti kat woodlands utk immigresen checking, then baru le sampai ke s'pore stesen....haaa..masa perjalanan dr kul 10 mlm tu, sampai ke s'pore kul 8 pagi.. gila lama kan? dah le aku tak tdo dengan betul..sangat mengantuk ok!

sampai kat spore abg aku yg keje sana jemput g umah dia...umah dia cam service apartment..opis dia dkt gila. jln kaki 5 menet. pasalnya building umah ngan opis sbelah2. sgt best betul opis abg aku ni..patut la dia kata takmo balik mesia dah..suka nau ngan spore..no wonder leee...

sampai je umah dia, akak ipar aku dh tunggu le kat umah...ngan adik pompuan dia (sesi ngutuk sat----beruntung betul adik beradik akak ipar aku nih..umah kat kl, adik laki dia dok sama, kat spore, adik pompuan lakk..ngada jek...adik dia tu tgh tunggu panggilan IPT, so tu yang lepak kat spore berminggu2..hmmph kalu aku jdk dia, bek aku keje partime..dpt gak duit..!!dr dok bersantai teman akak dia tuhhh....tdk pandai sungguh!) ok. dah..aku ni kan sokmo tak puas hati ngan minah tuh..kui2...luahan perasaan sket...! ^_^

sambung..

ok..bila sampai kat umah dia, akak ipar aku ni dh siap masak beehun goreng...rasa? bleh leee...x pedas, ala2 mee cina la...tgh lapau kann...belasah jekk...dh la tdo pon tak cukup...pas melantak, kitorg sume pakat tdo..sampai ke petang.....penat gile...kul 3 baru terhegeh2 sume nak bangun...kul 4 kuar...g orchid road..

hish..ngantuk plak mata aku nih...nanti le aku sambung...

tdo sat....

2 comments:

WaNz said...

beb.. naper ler tulisan ko dalam ni dari atas ke bawah makin kecik dan terus mengecik?? ker mata aku yg makin tak nampak?? eeeeeee..... eh, ko gi Orchard Road kan? dah tukau nama ke??

enonz said...

haaa..orchard kan...heheh..aku blasah je heja tuhhh...sebutan ala2 je kann...


hantam saja la labuuuuuuuuu