Friday, November 16, 2007

..KATI makan tempe...


...kul 6 td aku sampai umah. letih gila mengharung jam kat mrr2, dr bkt antarabangsa ke ampang...dgr radio ada eksiden kat cheras...mmg kalu aku jumpa org pertama yang slowkan kenderaan yang nak tgk eksiden ni, aku ilangkan empat2 tayar keta dia!!! nyusahkan org betol!!!

aku masuk umah td, baru nak rest2, tetiba ada KATI muncul dr bilik...wakakkaa..KATI itu ialah gelaran terbaru aku kasik kat kucing sapa ntah dh sesat kat umah nih...panjangnya ialah Kucing Asing Tanpa Izin...(eh kalu aku bubuh kathy pon sedap gak kan?? ^_^) cam PATI la kira nih..ntah sapa jemput ntah..tetiba je dh landing kat umah aku pehtu wat cam umah sendirik!! yg best ni dia leh landing atas katil bilik abg aku tergolek2 sana sini!! hamboi hamboiiiiiii bahagianye idop ko kan...

dia nampak je aku balik mula la ngikut aku mana pegi..mintak makan. hari ni mak aku dera dia tak kasik makan satu hari. so td dia cuba meraih simpati aku la...hmmpph! dh la pagi smalam nyusahkan idop aku! g selongkar tudung saji kat dapur abes terbalik barang2 lam tuh....ni skang wat muka sposen lakkk...hengat aku kesian la??

tuan tanah lak sebok dok menampal road tax yg baru dia wat smalam. terkial2 la dia nak tarik pelekat tu kan....aku nak tolong, x mo..eksen.....! tiap2 tahun aku tampal bende alah nih...tau la akuuuu.... pastu aku nmpk dia ambik gunting...nak gunting mende pon tak tau le..then aku cakap le, yg roadtax lama tu dh expired cabut je la...ni bersusun dr bawah ke atas kat cermin keta tuhh...bughuk nau rupanya! dan jawapan yang kuterima amat la menyakitkan ati... biar la..aku mang suka camtuh...biar dia penuh keliling cermin tuh...sok dh sampai kat part driver aku pon padam!hish!! aku tak tau nak gelak ke nak marah. kang durhaka lak kan. diam je la. maleh aku nak berkata2 lagik.

oh ye, berbalik pada KATIku tadik.. masa tuan tanah tgh sebuk gunting tepi roadtaxnye (which is x yah wat gitu pon dh leh tarik kuar pelekat dia kan?), si KATI ni sebuk la p gesel2 kat kaki dia mintak makan..lama2 dia jerit nama aku soh kasik dak KATI ni makan....aduhaiii...maleh tul la!!! dh le penat nihhhh

aku p dapur. mak aku tak masak lak hari ni..cuti satu hari. public holiday! yg ada lam tudung saji tu ialah lauk beli : tempe, nangka masak lemak, dan sambal belacan.. ikan tarak. jadiknya aku yg beras bernas ni pon p ceduk nasik, pehtu aku gaulkan ngan tempe. huahuahuahua...kucing makan tempe?? ni yg aku nak try test nihhh....

yo-yo OOO je kucing ni ngikut aku p blakang...aku siap bentangkan sokabar...pastu aku soh dia baca bismillah (kasik dera sket! makan tak baca bismilllah tu yang sokmo kebulur jekkkkk!!hehehe) pastu aku soh dia baca doa makannn..punya la dia tak sabau berpusing2 kat kaki aku...last2 aku jugak la yg tolong bacakan doa makan tok dia...(kalu dia baca mau aku pengsan kat situ gak!! kui kui)

aku pon letak le nasik kat sokabar tuh. reaction: dia cium2 nasik tuh, pastu dia tgk aku.., aku cakap MAKAN!!!jgn milih!!!! dia tengok muka aku lagi..cuba sedaya upaya nak makan..cium-cium, tp takleh...(agaknya lam ati dia kata, ingat aku kucing jawa ka?? hahahhahahah) oooo...x leh eh???

pastu aku masuk, dia ikut aku g dapur lagik... ngada2 betul la kucing nih! ayam mak aku kat tepi umah ni pon makan mee goreng..!ko lak ngada2 taknak makan tempe! aku sekeh kang!!!

olehkerana aku tak koser nak tgk dia ngikut aku lagik, makanya aku yang berhati mulia ni ambik la segenggam ikan bilis, p gaul kat nasik dia balik...haaaaaa....baru le dia terhegeh2 nak makan!!! haha

nak je aku tanya dia, tak sedap ke tempe tuh?? abeh perut2 ikan tu lalu lak tekak ko telan? ni tempe ok?? tak makan tempe??? mengadanyeeee!!!!

hahahhahahahhahahahahah

ni bila dia dh kekenyangan...konsep tdo sambil wat aksi akrobatik!!^i^

2 comments:

shasha said...

hmm..kucing kite pun sama gak..makan memilih..skang ni lagi teruk..ikan kembung rebus dah tak makan dah..nak makan ayam je..tension tul laa...

enonz said...

jgn marah eh. tu namanya kucing mengada. eeee kalu kat umah ni le kucing tuh, p letak dia lam reban ayam jek...tgk sapa kejar sapa, dia kejar ayam ke ayam kejar dia...huhu