Friday, October 26, 2007

...apsal la aku ghajin terover2 nih?? why aaa?

aku tak tau la sindrom apa dah menghasut diriku ini.. agaknya sejak kakak iparku ngan semangat dayaknya nak wat kuih kat umah aku masa bulan pose ari tuh...habis sume tepung2 dia beli..u name it, tepung naik sendiri, tepung suji, tepung bluekey, yellowkey, redkey...(yg ni rekaan semata2..huhu) sume2 la dia beli...ngan harapan nak wat biskut ngan kadar yang banyak....tapi akhirnya cuma 4 jenis je yg dapat....tu pon sbb masing2 dh penat...mana dia nak layan anak2s lagik...ngan aku nak layan masak tok buka lagik...haaa...jadiknya banyak la tepung2 kat umah aku nih yang sangat sakit mata mandang kalu dibiaukan sahaja...

tu baru intro...huhu..

bertitik tolak dr situ, maka aku ngan ghajinnya...ntah ghajin kuasa kuda ke kuasa gaban ke idok le teman tau..tapi setakat ni aku dh wat 2 jenis kek....ya...dengar ya kengkawan..aku wat kek ok...hahahhahaha..sungguh aku tak caya ngan kemampuan diriku...first time cobaan...tett!! er..bakul sampah...sbb? jangan ditanya...bisa membuatkanku hiba dan kill kill kill die die die!!!..:(

yang kedua, kek coklat...haaa..kali ni jadik...waaaaa..bangga!!! sangat terasa kecoklatannye...tp kurang moist sket la..tp ok pe..utk pembuat kek amatur seperti gue ini, kiranya ini percubaan yang berjaya laaaa...hahahhahaha..bangga3....

jap, selingan..

esok ayahandaku kemungkinan akan discharge...haaa...saploh hari dia bertapa kat hkl nun....akhirnya...sehat dah dia....bleh dah tgk dia makan....dh lama tak menyaksikan dia makan ngan bersungguh2.....dh lama tak menyaksikan dia order makan, nak makan tu, nak makan ni...haaa...he's back to normal...alhamdulillah...bak kata besannya... elok la dah sihat..ni sume dugaan ni tuhan kasik, masa kita lupa Dia, Dia bagi kita sakit...supaya kita ingat Dia....come to think of it..mang betulkan...kadang masa kita bergumbira sume...kita lupa kat tuhan, bila kita susah, sakit, ditimpa bala..baru kita terhegeh2 nak ingat...renung2kan & selamat beramalll..huhu...(cam ustaz izi hj ali lak...kui2)

ok, berbalik kepada cite asal,..olehkerana ayahandaku nak kuar esok, maka aku ngan sukacitenye nak wat kek lagik....ahhaa...kenapa? x pecaya?? tu la kan....bila dh sampai time ghajin tuh, mang sume mende aku nak wat....haaa..meriah le umahku esok ngan kedatangan rombongan cik gayah dr klang (bleh ke panggil abg aku cik gayah? hahahahah) , ngan kehadiran toh puan pensel dr singapore (gelaran seumur hidup utk kakak iparku yg sgt2 aku tak bekenan..pedulik!!) ..makanya akan gegak gempita la umahku esok...aku agak je la..kalu tak pon, wat2 je la gegak gumpita...aku sorg pon bleh meriah pe?? hahaha

so..skang aku tgh melayari laman web yang mampu memberikan aku resepi kek yang sangat sedap...dan walllaaa!!!! haaa...kalu jadik sok, sesapa nak tempah kek, bleh le order kat i..hahahha...ogy? nak order x? untuk open hse awak nanti?? haaa..sementara aku tgh ghajin kuasa kuda nih...huhu

lihat lah keriakkan ku,.....kek blom jadik lagik..riak je lebihhh.... muakakkakakakka


GotSmiley for FREE! Click Here

4 comments:

Anonymous said...

wat cekodok la.. pepagi camnih best layan cekodok dpn tv layan kartun!!! wahahaaa.. nyumm nyummm!!

WaNz said...

kek? enon wat kek?? nyum! nyum! ko kena panggil aku jadi juri... baru tau sedap ke tak.. hahahaha

enonz said...

konpem la sedap..air tangan akakkkk kannn...

hahahahha

riak lagi.. ;)

enonz said...

apa kes cekodok..aisey...pejam mata jek wat cekodok tuh...tak thrill langsung!


haha

..and again, riak lagi

kui2