Sunday, May 20, 2007

..macam-macam perangai org nih...


..taktau la kat mana nak start dulu nih..aku sbenarnya pelik ngan perangai mereka2 yang aku kenal..(tempat keje)
aku baru balik jumpa kawan sekeje aku...yang aku dah lama tak jumpa..berbulan2...sebabnya...aku marah kat dia..korang tau la aku kalau marah kan..aku leh tak tego org tu 3-4 bulan...tu aku takleh nak kawal..sbb dah nature aku camtuh..skang, aku cuba belaja ubah perangai huduhs aku nih...i wish!

tadi, aku baru dengar cite yang sebenarnya...hmmmpphh..!sedih aku pk camana org leh create cite yang tak betul...ngan kata lain, bawak mulut!! orang kata lain, yang disampaikan lain...maybe intention dia baik(!?!?), tapi caranya tak betul...hasilnya..krisis yang berpanjangan sehingga berbulan2...aku regret sangat!sbb aku tak g solve kan awal2...sbbnya asek dgr sebelah pihak jek...pihak yang dituduh tak membela diri lak tuh!lagi la aku rasa si pembawak molot ni betul!!isk...kenapa ada spesis camnih lagik kat dunia nih wehh??tolong laaaaaaaaaaaaaa!!!

aku sedih tul bila pk bende nih...tak tau nak wat camana, diludah mati mak, diluah mati bapak...aku cuba set otak aku jgn percaya 100% bende yang kuar dari mulut si polan nih..aku respect dia, tapi tu la perangai dia yang wat aku tak bekenan sangat-sangat....aku leh dengar, tapi lam ati aku sure akan question balik, betul ke apa dia cakap nih?? leh caya ke??sampaikan kadang2 tu aku leh wat muka takde reaction bila dia cite..sbb aku dok pk, leh pakai ke cite dia nih???hmmmmphh..!!

apa pon aku harap hubungan aku ngan member aku sorang ni leh jadik cam dulu, dia tau aku marah dia, dan selama tu la dia tak penah kol aku atau message aku sbb dia dah sedia maklum perangai aku nih,...dia cuma tunggu masa je nak cakap ngan aku...tunggu masa aku cool-down..isk...lama tul penantian dia, and hari ni dia dah reveal sume apa yang dia tak puas ati, kira settle la jgk...aku pun bukan suka gaduh ngan org ni lama-lama, tapi tindakan aku ni mang diluar kawal...orang yang bawak mulut ni mang betul-betul la wat ati aku panas!!

aku dah ilang respect sket kat orang nih....skang, aku kena berhati2 bila bercakap....ni la kelemahan aku, tak pandai nak menipu..jujur sangat...tak pandai kona-kona...suka pk orang sangat, takmo kasik org kecik ati... apa yang lam otak aku ni, tu la yang aku cakap, apa yang lam ati aku nih, tu la yang tunjuk...marah ke suka ke, mang orang tau..walaupon kdg2 mungkin melukakan ati orang tapi tu la aku, yang tak pandai sorok-sorok...

aku cuma harap aku tak ulang lagi benda yang sama pas nih..kena lebih berhati2..pk dulu sebelum bertindak!
aku rasa elok kita betulkan diri sendiri dulu sebelum kita nak betulkan orang lain....cakap orang wat salah, tapi diri sendiri yang tak betul!
sorry korang...ter'emo' laks....
GotSmiley for FREE! Click Here

7 comments:

SyiEmA said...

ish..ish..ish...dasyat tul perangai.. org kata tak leh tak tegor sampai 3 hari... nih tak tegur lebih 3 bulan. melampau. suka ati ko la enon... janji bahagia.... tapi... kena la alasan betul. nih terang2 ko salah... heeheeheeee... saje je nak bagi rasa bersalah.

enonz said...

hahahha...u the very...
i tau la i salah...
kan i dah ngaku salah tuh
hehe

pasni insap dah tak wat lagik!
huhu

dah emosi tak terkawal...camno?

Peej said...

soalan pertama utk cik enonz..mana dapt pepatah tuh?/ diludah mati mak,di luah mati bapak..suka2 je reka2 tau..ditelan mati mak, diluah mati bapak la..
saya nih ekspert bab2 pepatah melayu nih..haha

nway, kite mempunyai perangai yg sama laa..x suka nak kecik kan hati org ke ape..n if org cite ke ape..percaya je bulat2..dah berapa kali tertipu pun x sedar..sampai la kene tikam dpd belakang menggunakan pisau rambo baru sedar..hahaha..

hasilnya dah 4 bulan x tegur..yg lebih parah..if ade jodoh org itu akan menjadi biras ku suatu hari kelak..mcm mana tuh??

SyiEmA said...

nak nyampuk sikit. macamana lagi... macam tuh laa... tu kira ok lah tu... merapatkan silaturrahim.

Anonymous said...

:-" buang yg keruh ambil yg jernih.. ehehee.. nyanyi lak pepagi buta nih.. sket2 punye hal udah2 la tuh hehe.. 'wazzup wazzuppp..!' -milah-
dats wat frens r 4.. kalo tak membengong'kan kengkawan.. x gitu??

Peej said...

uhuk..uhukk..korg x tau apa die buat..mmg keji tahap gaban..
xleh diterime dek akal manusia..

ish..xkan nak berbincang kat page cik enonz..kang marah lak die..
la la la..

Anonymous said...

huuiiihhh... sker2 ati jer wat peribahasa baru... report kat cikgu besar kang.... ekekekke...