Friday, November 26, 2010

cite sedih.

baru teringat aku ada benda nak stori-mori.

last wed, aku g apointment sbb client aku referkan boss dia kat aku. nak apply for education anak katanya.ok.kul 630 apointment sbb husband dia nak dgr skalik.

ok la. aku takde masalah ngan tu. lagi baguskan..hsb&wife leh paham skalik.

masa tgh nak start discuss tu aku saja la tanya diorg aware tak pasal insurance ni...wife dia kata dia tau, dan dia dah ada pun ngan takaful. ok.good. so dia +ve la ttg risk. then aku proceed ke husband dia pulak, aku ckp since wife dah ada, husband sure ada jgk kan? ngan kompeni mana?

tp husband dia geleng. dia takde cover lg..katanya. then, aku ni kan molot mmg tak leh cover (in other words jujur tak bertempat)hehe, aku ckp, eh..camana ni?wife ada, hsb takde lak? tak boleh tu...sambil sengih2 la. lam mind aku, leh la suruh husband dia amik 1 protection utk dia n family skalik..

pastu dia kata. saya dah ada cancer. tak boleh ambik kan?

ha ko. terdiam aku sat.

terus aku mintak maaf. then aku tanya, cancer apa? dia kata leukemia.

hmmpphh.

at age 35,last year, dia detected ada leukemia. ms tu dia baru kawin, wife tgh pregnant..mmg satu tamparan hebat utk dia sekeluarga. in fact, wife dia bersalin kat hospital ampang secara kebetulan sbb dia kena admitted utk dptkan treatment kat wad, wife pulak dah time nak beranak. so anak beranak la duduk kat sepital hr tu..
sedih kan.

aku cam tak tau nak ckp apa. cuma aku leh ckp sabar je la. dan usaha la wat treatment apa yg doctor advice, pe lagik kalau bkn chemo kan..tetiba teringat arwah bpk aku...hmmmm..

tp wife dia, maybe la taknak the situation sedeh2..dia terus gelak2, ckp ngan laki dia. ha tu la abg! awal2 takmo amik insurance! nnti camana ibu ngan hessa nak idup kalau pa pe jd kat abg?

cara dia ckp mmg cam lawak, tp point dia tu mmg sedih.

husband dia senyap. tak leh jwb soalan tu.terus dia tanya aku, boleh ke kalau saya nak apply sekarang?

aku takut nak ckp tak boleh, aku tak nak tambah kesedihan dia, aku ckp. kita cuba. en hazim sign la borg ni. saya cuba tolong...

ada nampak riak kelegaan kat wife dia. tp aku ckp, but saya tak janji boleh dpt. mmg kompeni akan reject..tp saya cuba usahakan, kalau dpt term plan pon, if anything happen kat en hazim, u left something kat ur wife n daughter.


aku tak tau nak ckp apa dah pas tu.

sedih aku tak jumpa dia lebih awal. i'm not doing my job very well la camni. kan?

aku cuma doa ada miracles yg akan jd, very soon.sapa tau?

0 comments: