Friday, March 26, 2010

si kenit ni dah mamam betik n pisang.yum yummmmm!!


semalam genap aina 7 bulan. pg semalam aku try wat bubur+kentang without garam kasik dia makan. masa dia umur 6 bulan dulu aku wat gak, tp aku bubuh garam sket. dah asek terberak je dia. satu hari sampai 5 kali. serik aku nak buat dah. bagi lam botol n beras halus nestle tu je. dah masuk 7 bln ni aku try la wat lagi. dah masak aku blend sket kasik hancur n suap sket2. cam seronok lak tgk dia makan the real nasik. haha. jakun. pastu ada pencuci mulut ok. betik. bagi satu potong kecik, cubit2 sket bg dia. hari ni hari jumaat, aku beli pisang wat sedekah mesjid, and ada sesisir lebih aku beli wat makan kat umah. aku makan sket separuh, separuh lagi dok suap kat si kenit ni. sangat excited ok dia makan pisang. sampai merembeskan air liur, cam kita makan benda masam2 tuh. huhu. esok nak g kedai lagi beli buah. kak linda kata leh bg jus2 buah dah...nak try wat sok buah apa yang best nak bg si kenit ni. seronok dah tgk dia mamam. tapi susu harusss la jugak bagi ok. ingat semalam lepas makan bubur nasik dia kenyang. tak rupanya. tak sampai 15 minit dia merengek. aku wat susu bagi dia, terus tdo.alahai aina...banyak makan rupanya cam ibunya. hehehehe.

0 comments: