Wednesday, February 17, 2010

di manakah tom yam yang paling terbest kat kl nih??

lately saya amat mengidam nak menelan tom yam. tapi setelah mencuba beberapa kedai, saya teramatlah keciwa. sungguh hampeh rasanya. kalu org melaka kata, lempau ke laut!!mandangkan kat kl tkde laut, aku hengat elok aku lempau ke muka tuan punya kedai itu. macam mana la diorg ni meniaga..masak la yang the voom the vast sket! heeeeee..

baru2 ni aku p wangsa mall kat blakang carrefour wangsa maju. masuk satu kedai siam ni. mango mende ke namanya. menu sume ada mango salad. aku ni hengatnya best la sangat. kalu kedai siam mesti tom yam dia power. selalunya la kan. menu diorg ada set. nasi+tom yam+mango salad, nasi+black pepper beef+mango salad..etc..etc..sume le ada mango salad nih..macam best jek. skalik order, buah mangga kehabisan stock. jdnya diganti ngan sayur campur. asal boleh je diorg eh. aku cakap kat budak tu baik tuka nama kedai dari mango ke sayur campur..tak link betul nama kedai ngan main dish diorg. laki aku lak bleh buat lawak tak kelaka, soh ganti mango ngan durian. tak bleh blah betul tekak org pulau nih. bila sampai dish aku, mmg aku rasa nak lempau je ke muka tokeh kedai.aku wat kat umah lagi sedap.

moral of the story, jgn terpedaya ngan nama2 kedai yang nampak gah tapi hampeh. black pepper dia bleh tahan la jugak tapi tom yam, is really2 not recommended. nyesal aku tuka plan laki aku yg nak menelan a&W.kalau la  kutahu.....isk!!

0 comments: