Tuesday, March 24, 2009

mini zoo kampung melayu ampang

umah aku dh jd mini zoo.

skang (sejak dulu lagi sbenaunya) ada sekor kucing betina. 2 3 ekor kucing jantan lalu lalang nak ngorat kucing betina itu. dh sampai time mengawan ke skang?kui2

ada berbelas2 ekor ikan lampam. ada lampam kuning, emas, kelabu asap, ada ikan bawal kecik2. ada 2 ekor ikan betuk. dr 10 dah tinggal 2. cam 10 bdk itam la. sekor2 out.

nasib ikan2 baru ini belum lg diketahui.

terbaru dari ladang. adik aku beli 6 ekor arnab. 2 ekor dipercayai mak bapak kepada 3 ekor yg kecik2. ada sekor yg agak besau takde member. tak tau la jantan ke betina. mungkin esok adik aku tambah lg sekor. aku rasa ngan dia2 aku nak sumbat lam kandang itu.

lam persekitaran kg ni jugak ada 2 3 ekor tupai yg selalu curik pisang or betik lam umah aku. kalu takde, roti atas meja pon dorg pakat gigit ramai2.kesiannnnnn...

tikus. umah sapa takde?=D

ada sekor beruk. merayap tanpa tujuan kat kg ni. kadang2 dia bertenggek kat atas bumbung berdekatan pokok orkid mak aku sambil berkira2 nak makan bunga orkid itu. betul la kata bidalan. seperti beruk mendapat bunga. siyes jakun beruk itu. muahahahaha


musang. kat umah sebelah. malam2 mak dia kuar ntah dr mana. pastu ada anak2 dia 3 4 ekor dok merayap2 atas bumbung.


nyamuk ngan lalat takyah kira la. mang sentiasa nyemaks.

bercakap pasal nyamuk. aku nak ngamuk jap ngan MPAJ ni. dorg ni ntah buat keje apa tak tau la. cukai pintu sume dah bayau, longkang kat kg melayu ni dh semak samun dah.air dah bertakung2. ni sapa punya keje nak harung longkang2 nih??

pastu sebok promo kat tv elakkan aides la, chikungunya la...hampeh je.kalu aku sakit siap la. aku bakau MPAJ!



tetiba lari topik. hahahahhahah


abaikan. masalah negara aku skang ni kenapa adik aku bela 6 ekor arnab lam umah????

bodo piang la bdk ni. rasa nak lempang je.

2 comments:

WaNz said...

ko taknak letak chargeable rates ker tuk sesapa yang masuk umah ko? sesambil datang bertandang boleh gak kenal2 ngan segala macam binatang yang ada kat dalam tuh... hehehe

enonz said...

takyah le. bkn aku beli pon binatang2 tu...tgk free je le....no hal..