Friday, June 13, 2008

...sedih + pening

sedih nih.

tgk henpon aku bagaikan tak bnyawa. semalam aku pinjam henpon bapak aku. tak tau le pe modelnye. tapi bunyi ringtone dia cam tepon umah aku la. tekanan betul rasanya. hr ni aku dh tuka ringtone dia. sila jgn kutuk aku lagi aaa...kak nen!! u sadap2 di situ. after i fire ur villa, then u know!! i very sad ok! don make my bloood go upstairs...!once go up, never come down u know!!!hiarggghhhhhhhh!!!!rasa nak lempang kucing aku pon ade nih.tetiba. haha.

hah. cite pasal kucing aku nih. sejak dua menjak ntah pesal ntah, asal malam jek masuk bilik aku, time aku tgh terkebil2 layan mata nak tdo...dia naik atas katil aku, elok je landing tepi aku. pastu dia tdo dulu dr aku. haihh...nak ku halau, maleh nau nak bangun bukak pintu bagai. PLUS, i very the penakut. huhu. umah dah gelap gelita, nama aku nak p on kan suis lampu yg jauh itu, kem salam banyak2. biau le dia tdo ngan aku...aku golek kiri, dia golek kanan..kengkadang aku konpius sapa tumpang katil sapa. haha. over ok gaya dia tdo. dah sama panjang ngan bantal aku...haih. kucing sapa yg over nih?????

hari ni aku gerak gempur bukak cadar + selimut aku sume...basuh. gatal2 dah badan aku tdo sekatil ngan kucing nih. kalu mandi takpe gak...haihhhh...i don like.

semalam aku wat pe eh. haaaa..semalam aku monteng. hahaha. sebenarnya aku keje. tp aku g opis kejap je. pasal dah janji ngan mala nak g tgk2 baju perantin. pompuan tu pon siap monteng. sanggup nih. demi aku. hahahaha. siap cakap ngan aku, non,...ko kawen sok aku nak cuti 5 hari! bleh aku nyemak2 umah ko tolong apa yg patut. haihhh..i lap u la my pren. tak yah aku cakap, dah offer diri. siap bagitau si syukur, sampai syukur pon naik pelik, pesal lak aku kawen dia yg over cuti? haha. dia kata tu sikit tuh..kalau nenie kawin dia nak cuti sebulan!hahahahahhahhahahahhahahahaha. NO KOMEN.


so lam kul 330pm camtu aku ngan mala g la menyerveykan diri ke butik2 perantin. butik pertama kat blakang galaxy ampang yg ada lot2 kedai baru tuh...aku g try test la satu baju tu, the very the nice..but u know the price is also very2 very2 nice....quotation utk aku: rm1700, discount 200..jadik rm1500. owner dia kasiktau...tuh kak wa dah bagi discount jgn mtk2 lagi tau. dah abes discount dah tu...

ye kak....baik...saya tak mintak...saya mintak diri dulu la ye. ..:)

hahaha. mahai bebenor!!!!haih..

kedai yg kedua, deret giant lama tu..kat tmn dagang jugak le..yg ni pompuan yg jaganya sangat la brutal. beriya2 aku panggil dia akak, sekali aku yg kakak. hampeh je..dia pon kondifen je panggil aku adik. apakah? haha. baju yg aku nak tu takde lak. so tak dapek la nak try test. tgk lam gamba cantik je baju tu..tak tau la kalu aku pakai cantek ke tak....tp harganya lam budget gue la...600...ok la tu kan. ni sampai beribu2 pakai tak sampai sehari ape kes.

kedai yg ketiga, dekat jugak ngan umah aku. ngan simpang nak masuk tmn dagang tu je...yg kedai ni pon takde gak baju yg aku nak. kaler baju yg aku request tu pelik nau agaknya...tp dia akan kol balik once baju tu dah ada, utk gue fitting...

pastu gue g ampang point sat..tgk lam tu rasanya ada..g first butik, baju sewanya selai 1500. tima kaseh eh...permisi duluk!!haha

then g round2 lagik, masuk satu kedai ni,...try test satu baju tu, rasa cam ok. tp kain dia lak yg fail...hmmphh..harga dah ok dah...tp aku lak cam tak bp nak bekenan ngan kainnya...hmm..baru aku tau lecehnye nak mencarik baju. ni sume salah abg aku la..sebok nau suruh aku bsanding. kan dah nyusahkan idop aku nak carik baju bagai....i don like!!!!


masa kat ampang point tu dah nak maghrib,.. so aku ajak mala makan dulu, semayang n carik lg satu butik. aku ingat kat area ampang waterfront tu ada satu...ingat nak g tengok situ..

sampai2 je dah dekat kul 830...so naik atas tuh dan tengok baju dia,perrrgghhh mang cantik ok. bekenan nau aku ngan satu baju tu....aku tanya kakak tu bleh try tak...

bleh dia sound aku, eh mana boleh...kalau nak kena booking dulu, letak deposit pastu baru leh try..

aku ngan mala cam pelik. ye ke? kitorg g byk kedai td boleh je fitting baju?

dia kata, oh kedai ni tak boleh, dah confirm, letak deposit baru leh try..kalau tak, asal sume org naik nak test je la..pastu tak jadi ambik.

pulak?? apakah masalah ko pompuan?

aku tanya le bp harga sewanya..dia kata 1200..hmm ok. pastu leh dia paksa aku letak deposit sbb nak booking tarikh n baju. aku cam?? eh, nanti la dulu..saya kena discuss ngan bakal saya dulu..rs cam mahal sangat tu...

dia kata, tak mahal dik..takpe..leh bayar ansuran...ni bayar 200 dulu.. pastu nak ambik nanti bayar la 500 ke...pastu lepas majlis bayar balance..

ha'ah..sedap anak tekak ko bcakap eh...lempang nak?

aku kata takpe le. nanti aku dtg lagi. once dah decide br la aku bayau. tak ke? sukati mak dia je nak paksa aku letak deposit. tau la baju ko lawa. jgn la paksa2....ade ke service customer camtu? puii..ntah pa pe.


hari ni ingat nak g lagi. tp takde geng, malas la plak. pg td ingat nak g opis..tp keje yg aku nak wat tu bleh settle dr umah je..so aku wat keje dr umah je la..malas la pulak nak kuar2 nih. tambah hr jumaat. jam the nation.minyak naik...huh. dok umah dendiam.


sapa2 kat sini bleh syorkan aku kedai mana yg leh aku sewa baju sanding nih...aku rs cam dah lewat je carik...tp kena jugak la kan...kalu tak, tak bersanding aku.

peninggg!!!!!

0 comments: