Thursday, June 5, 2008

..nengok P RAMLEE the musical

fuhhh...best gile!! tak dapat nak digambarkan ngan kata2. dolu2 masa blaja kat unimas slalu masuk panggung tgk student wat teater utk project final year....kdg2 lecturer pon blakon skalik...best2....dah nak masuk 8 tahun dah tak nonton sehh..tetiba rindu lakkkk...thanks to nenie yg bersungguh2 mengajak tengok teater p ramlee the musical nihh...best! memang best! sapa boring2 p la tgk..mmg berbaloi...masih ada lagik sampai 14june nihh...

and credits to cik wan ketipah ketipung kita sbb berjaya mendapatkan tiket secara percuma. huhu. i likeeee!!!!say my regards to saloma yup....baik sungguh atinya...:P duduk depan skalik tuhhh..haha. siap leh tgk band2 kat bwh..n penyanyi latar skalik...sume benda nak tgk nih. atas pentas nak tgk, bwh pentas nak tgk...pening seketika.

perjalanan ke IB smalam mang amat mcabar le. ngan pengumuman minyak naik itu, dah sah konpem sume jalan jam. ditambah secukup rasa ngan hujan yg maha hebat, maka amat sajak la kita berkampung beramai2 di atas jalan. smalam aku dr Mid Valley..lepas jumpa org, aku singgah sat kat situ, masuk robinsons. katanya ada sale, nan ado. sale mang la sale. kalu harga dr 1000 tolak 50%, takke masih mahai bagiku?? i don like...dah tu aku pon pakai tak grand mana kan..masuk the gardens plak..haih, sekadar di pinggiran je la...double standard ok salesgirl skang kat mesia nih. hengat aku takde duit ke nak beli?? huh! mang takde pon. hahahaha
melencong la plak.

ok berbalik kepada cerita teater kita. masa aku otw ke kl, ikut sg besi tu aku pon koling2 le nenie, dia baru je kat sri petaling. masih jauh lg perjalanannya. dia semacam tensen juga sbb minyak naik..ketenya makan banyak sehhh..patut la nenie makin kurus, dan kete dia makin gemok. hahaha. kelaka?tak?ok. sambung. peh tu dia ngan geniusnya bagi aku idea, non,..pe kata kita g sama? ko singgah le desa pandan dulu. tunggu aku...aku naik kete ko je le. malas la nak drive.

wokeh oraito no problemo!!

sementara itu dak wan sudah pon sampai ke IB. ye le..dia dekat.bleh le sampai awal...aku ngan nenie kul 745 br nak gerak dr desa pandan. sampai kat jln tun razak, hmmpphh hambik! sume jalan jam the nation. tak dapek nak nolong dah...nak tak nak kena harung jugak....teater start kul 830. haih. rasa nak langgar sume kete..!! time ni le rasa cam nak beli helicopter ke, jet pejuang ke...laju sket sampai....ni terkedek2...hari pon malam!

sampai depan IJN dah kul 825...tak sabau betul aku ngan keadaan jalan yg tak bergerak ini. bumper to bumper ok. time ni sume kete aku nak marah. lembap.bodo. basikal. sume la. complete set aku maki. aku plan ngan nenie, kalau camni gaya elok park kat tepi2 umah kat jln masuk hkl nun, pastu marathon le ke IB. naik jejantas dpn Blood Bank...kalu lambat kang tak dapat masuk IB, tak ke sesia je mengharung jam??

maka ngan cadangan genius aku, aku pon park la seperti yg dirancang....heh heh..kalu tgk aku ngan nenie jalan mmg tak cukup tanah k....laju gila. kalah kena kejar hantu. sanggup nih...aku rasa kurang sepuluh menet kitorg dah sampai kat IB...punya la bapak laju jalannnn...semata2 ok. semahat!semahat!!

ghopanya bukan aku ngan nenie je marathon, ade beberapa org lagi yg marathon..sume takut lambat tak dapat masuk...haih..yg bukan2 jek..tak penah seumur idop aku bersemangat dayak sebegini...

sampai2 jek..masuk dalam..tgk2 dapat seat depannnn skalik. masih lom terlambat. dorg pon start lambat sbb nak tunggu audiens penuh. sangat memahami kerana jalan jam tak hengat...
kul 9 baru start. kul 12 habis...malang betul line maxis takde lam tu. rasa nak p lempang je ananda krishnan. lam IB takde maxis line?? apa barang bai?

tetiba aku rasa nak berpaling arah ke celcom. huhu

kuar dr IB tgk 7 missed call. sapa lagi tak lain tak bukan..., ehem..aku ingat cik abg aku yg kol sampai 7 kali...skalik dak mala...haihhh..buang karan sungguh minah tu. sebok la tu nak berkongsi kebengangannya minyak naik...!! tak nyempat2...!! aku hengat dia dah tdo aku pon maleh nak return kol..skali 12 lebeh dia kol lagik..huhu. maleh aku nak layan..passed turn to nenie. penat seh layan pale itu pompuan. nak membincangkan masalah minyak tgh2 malam begini sangat tak sesuai. ade aku sumpah minah tu jd org minyak kang...!! tak pasal je..haha
sampai umah lam 1245 gtu...masuk slow2 cam pencurik ok. takut kena muhasabah diri oleh ustaz tahir. haha. elok je aku kunci pintu cik abg aku kol...., kat ne? dah sampai umah ke? apsal balik lambat? start kul bape? habis kul bape? huh.. tak sempat aku nak benapas...rasa cam betul2 blaki lak skang ni. kui2. kegatalan disitu.



eh jap. esok dah jumaat!?? yahoooooooo! ya beda beduuuuu!!!! ^_^
cite dah abes. esok sambung lagik....dah. sila la sambung tugas ya. hepi weekends..!

2 comments:

WaNz said...

best kan? naper aku rasa cam nak gi tgk lagi erk? aku suka muzik dia.... thanks ler pada 'Sally' tuh kan? hehehehehe

WaNz said...

aku tau dah naper Celcom jer ada line dalam tuh... salah satu daripada penaja maa.... hehehehe.... kalu tak mmg dia block phone reception dalam tu.. biasa nyer lah... hahahahaha