Thursday, April 24, 2008

....chill out!!

sure korg tensen jek masuk blog aku ni entrynya asek la marah org je kan...aku tau marah2 ni tak elok utk kesihatan. muka leh nampak cepat tua; walaupon aku mang sentiasa nmpk muda remaja. haha..so skang aku nak start cool down. takmo nmpk tensen2 dah. pedulik la org nak kata apa pun. yg berdosa mereka. bkn saya. betul kata macita. biau org yg ngata aku tu masuk neraka dulu.. aku maki2 pon penatnya aku. dosa pun dpt skalik. huhu. sedau bkn tak sedau. tp sbb terlalu hangin kan...setan nak marah tu mang bertenggek je kat tepi aku ni hahhh...mengapi2kan. so skang aku dah tarik napas panjang2.....let go whatever yg mengganggu ketenteraman jiwabatinku. byk bende lain lagik aku kena pk.

hujung minggu ni aku dh nak g kursus tawen2. bersama2 mengangkut cik siti wan kuncup. heh. harus aku hangkut dia. kalau tak, dia nak g ngan sapa kan? kak nen? kak nen 2012 baru nak tawen. dgr2nya tu cam nak extend lagi 3 4 tahun. ko kalu tunggu nenie wan, sampai ke tua la lu tak kawen. boipren ko pun lariks...bkn senang nak carik ciri2 lelaki idaman malaya ko tuh. haha

persiapan aku takde le byk sgt...kena dibebel baru la aku gerak. pejam celik2...lagi 3 bln je lagik. the very slow moving la...hehe. sapa2 nak rekomen tukang mekap yg anggun lg bergaya dan murah harganya + baju utk bersanding;.. ye. jgn terkejut eh. gue DIPAKSA bersanding. paksarela.aku bkn suka menjadi bahan tontonan orgramai nih. ada sikit2 persamaan cam akak si sitot, saida..very the pemalus....huhuhu. ada percaya? tak percaya kalu bleh blahhhh...!! abg aku le bebel2 cam mak nenek...ditambah perisa oleh akak ipar 'pensel'ku yg sgt pandai menghasut aku...sakit tinga aku kena bebel. last2 aku pon malas ckp byk...every reason yg aku bagi tu sume di reject ngan rakusnya oleh mereka. kata penutup, dah, abg man tak nak dgr ko ckp taknak sanding2 nih...kawen bkn tiap2 hari. sekali je. dah la ko anak pompuan sorg. mak tu yg nak tgk sgt ko naik pelamin tuh. ..bla bla bla... (setelah di edit). YE LAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! haihhhh...tu la mak aku ni. dulu aku soh beranak anak pompuan byk2 takmo! kan aku dah kena lecture sebakul!! very the....!aku ada badi pentas ok. kang muka aku jd cam saida, saida dan saida lagi. hehehehe.

masalah negara aku skang ni cuma la nak carik tukang mekap n the baju...kaler tema aku suka kaler nih..korg tgk eh contoh gamba kat bwh nih...agak2 sesuai tak ngan gue? gue suka amat ini kaler...mcm kaler skin blog gue nihh...sweet gtu..gamba ni gue cilok (mtk maap kat tuanpunya gambo ye. promo sket) dr fp photographer yg juga biras si wan, munzir..


aku suka nau gambau dia ambik dan di edit tu. sgt cantek. walaupon aku tak berapa la nak cantek kan...tp ade le kemanisan di situ. huhu kalau dia dpt kasik harga yg berpatutan aku mang guling2 nak soh dia jdk photographer nantik. kalau la tak dapat jugak.....terpaksa la gue booking kak nen. hehehe kamera dia tu drpd bersawang dan berkulat, ada baiknya digunakan sempena mejlis gue nantik. huhu. gue nak booking kak nen sebagai bekap. :P nak soh jdk ketua flower girl dah kena reject. haha..

jap. iklan.

pg td gue bawa ayahanda g hkl. tgk result dia. kena wat test lagik. sokmo je la wat test kalu hkl nih. resultnya takde la btl2 nampak lagi... treatment pon takleh nak wat skang ni sbb taktau katne puncanya sel kansernya. once dah dpt tau, br leh tau nak wat apa. hari pon malam le tunggu test by test nih......

sambung balik.

er nak cite pe eh? haaa..ni aku nak ngadu nih. ade ke, last week bdk yg aku booking utk katering tu koling2 aku..nak wat agreement sume, so kena la kasik nama penuh, alamat, no IC sume kan, skali bila aku sebut pangkal ic aku tu, 770328...tak abes cakap lagi bdk tu dah potong, eh eh..akak ni dah tua rupanya......(sambil gelak2)


HIAAARGGGHHH DUSSSHHH!!! sgt kuang ajo ok. terus aku cakap...wei wei....gelak eh. kang aku kensel katering ngan ko kang!!! pastu terus dia mintak maap. sori kak sori...gurau2 je. jgn marah kak eh......

haaaaa....tau takut. ade ke patut ckp aku camtu? kecik ati ayam. kalu dpn mata aku mang aku dah sekeh2 pale bdk2 tu. tau la korg tu muda belia. aku pon muda belia gak...muda belia by physical.. haha takmo kalah nih..:P

baru je siang tu aku naik lift kat GE, ada makcik cleaner tu tgk aku bwk fail2 bagai, dia tego aku...belaja lagi ke dik..? haaaa...see? dat kind of question la i like. hehehe. perasan disitu. tp, kan ke lebih mulia ayat itu dr ayat..eh eh...dah tua dah akak ni rupanya...! mang nak makan penampo je le jwpnya.

no skuling punya bdk.



orait le. penat le gue bebel2.. sok2 gue sambung agik okie. er, jap pesanan, skang korg dah leh le pk2 kan ape present nak kasik kat aku nantik eh. hehehe. 3 bln aku kasik korg peluang utk memikiorkan presentnye ye. huhu. make sure GADANG2 adiahnya ok. tengkiu. i luv u. :P



happy working guys! :D

0 comments: