Monday, December 3, 2007

..apa yang pelik pasal gue?

how i wish i'm NOT in the list of somebody who have been tagged....gue suke baca jek org kena tag. nak2 dak epal ijau tuh. or kengkawan dia..aku suke je baca pengakuan berani dorg nih...hahaha skali gue kena tag oleh si kucing itam, shasha...adeii...why me?? why meee???? er, ada hadiah ke ni wei??? huahua

sib baik skang aku tgh boring layan blues. eh tak, layan lagu dewa...waaaa.. sedap sungguh sogha en ONoff a.k.a ONche ini .. wakakkakaa

ok. here goes... 7 perkara pelik ttg saya.. huh. nak 7 je? pe tak mintak 100? hahahha

1. suke perati org.

tu pelik ke, penyakit ke tak tau le..huhu tapi aku kalau g makan kedai ke, tunggu org ke, tgh stranded lam jam ke..abes la sume maknenek aku nak perati...sampai nak terkeluar bijik mata aku yg mmg besau tak hengat nih...haha aku suke perati makcik tu pakai apa, kasut dia matching ke tak. baju dia cantik ke tak...tudung dia senget ke tak...hahaha kalu laki lak, aku suka tgk cara dorg jln. ada laki kalau jalan ala2 macho tu dia cam terhenjut2 sket...abes macho la tuh. wakakakkaka kalau laki tu tgk aku balik, aku kenyit mata sambil wat aksi..call me...! (huhuhu in ur dream!!) takpun aku suke tgk couple. bf gf ke...laki bini ke...dulu aku penah perati laki bini.wife dia pregnant, lam 2 3 bulan kot...pastu hsb dia sgt la loving la vida loca...tolong ambikkan lauk tuk bubuh kat pinggan bini dia. peh tu dia tanya bini dia, nak ikan tak? bini dia. (cam gedik sket laaa..) ish tak nak..sambil wat aksi ala2 menggoda gtu (oh pleasee!!..) , pastu laki dia tanya, ayam? pon jawapan sama gak... er, daging? pon sama gak le jawapannye. alahaiiii mengadanye!!!! kalau aku jdk laki dia..yang, apsal gedik sgt nih? sume taknak, penampar nak? hahahhahaha (kalau aku le...!) itu le. bila aku suke perati org, maka dosa kering aku pon bertambah byk le, sbb bila perati, kena komen, tak komen, kutuk, tak kutuk, puji, tak puji ngata. sekian.

2. kemas dapur sebelum masak.

haaaa yang ni bukan pelik dah,ni dah buang tebiat. wakakakaka mak aku cukup heran tgk aku bila time nak masak, time tu la aku dok mengemop lantai. bukan masak dulu ke baru mop lantai? haha not me. aku rimas kalau dapur tu berserak time aku nak masak. aku kena kasik clear dulu pemandangan sekitarku, baru la hatiku tenang nak masak. kalau bleh pinggan2 sume dh takde kat sinki tertiarap. sila jgn nyemak dpn mata aku ya. konsepnye bila dah abes masak, aku tak penat nak kemas. bila tgh masak kan mang sepah. jdknye ketika sedang masak, aku cuba me'minimize'kan kesemakan, sambil masak sambil kemas. kalu soh aku masak, dapur sepah, jgn harap aku nak masak. nak goreng telur pon aku maleh kalu tgk dapur berserak.

3. tak minum teh dan kopi, dan juga tak makan cendawan putih...(gue sebut pon nak termun***!)

aku tak tau le pelik ke tak. tp lam famili aku ni mmg nampak nau peliknya. sbb mak aku ala2 hindustan he, dah sah2 le dia minum teh kan. bapak aku, sure la minum. adik beradik aku yang lain mmg sume minum. anak2 buah aku yang lorat tak hengat tu pon minum gak. tapi aku je tak minum. bkn aku tak penah try. aku penah cuba minum teh. 1st time aku minum, ceret beret. 2nd time, kalu tak silap aku last year kot, pon sama gak. jadiknya conclusion yang boleh dibelitkan disini, aku tak minum teh sbb masalah kesihatan. cewahhh...! bkn sbb aku ngada ye. kalau kopi tu ye aku ngada x mo minum. sbb kopi tu kaler airnye itam. so sbb itu aku malas nak minum. tak menarik langsung kalernya! hahahahhah tang makanan lak, sume aku leh makan (kecuali batu ngan kayu la kann...). but NO to cendawan putih yang org dok bubuh lam tomyam ke, atau rebus gitu2 aje ke...atau kalau makan steamboat ke makcik tu ada kat situ, sorry ya. aku mang takkan makan punya. jgn kata makan.tgk pon aku leh muntah. cendawan lain aku leh terima lagik. yg ini, er..sorry...!!

er..baru 3 nih...adeiii....anak sapa la wat soklan nih!!! isk..sakit pale aku!

4. aku takkan sentuh makanan kalau dh dihirup oleh ayahandaku.

ni cam tak best sket la. aku mmg gtu. aku cam geli sedikit. kalau aku tak nmpk takpe. jgn kasik aku nampak. konpem aku tak sentuh lauk tu sampai sudah. walaupon aku suke sgt makan lauk tuh...aku sanggup ambik lauk lain kalau my father wat gtu. erk..aku pon tak tau le napa...tapi kalau mak aku wat gtu aku bleh je. kalau kengkawan,..lagi la tak heran. hahaha mengada terlebih je aku nihhh.

5. kalau aku marah. or hangin, aku bleh tak tego org tu sampai dia berjanggut. hahha

aku rasa ni mang pelik la. sbb ada org ckp ngan aku. akak ni pelik laaa..benda kecik camtu pon nakmarah lama2....huhu. kalau ada org lain cam aku gak, lets join da club! betul. aku jenis yang sangat sukar nak meredakan kemarahan. well, it's in my blood la, obviously... ni dark side yg aku 'ter' inherit.harap maap ya. ada org kalau marah kejap je. hari ni marah esok dah ok. aku tak. aku kalau marah atau bengang ngan org, maknanya makan tahun la aku nak bercakap ngan dia balik. aku tau kalau dr segi agama, sgt berdosa kalau kita tak bercakap ngan org lebih dr 3 hari. tapi aku ni mang mentel sket. kalau nak marah tu suka nau lama2....suka makan dalam punya org. aku tgh cuba mengatasi masalah ni tp ada la pulak yg menimbulkan kemarahan aku lately..dh 3 bulan aku x bckp ngan dia. huhu..rekod rekod. (eh tak, rekod paling lama aku 6 bulan) kalau org marah aku, aku marah dia balik. ahhah biar aku je bleh marah org, jgn org marah aku. gile jual ikan (selfish) aku nihh ... wakakkaka

apa lagi ni woiii???

6. tdo bukak lampu, or tutup lampu -- dua2 bleh.

aku bleh tdo lam keadaan bukak lampu. contoh: kalau aku br lepas tgk tv sorg2 sampai 3 4 pagi, pastu time aku nak tdo dah sah2 la orglen pon dah tdo kan...jadiknya utk mengelakkan kepala aku menerawang pk pasni aku jumpa antu ke tak,..maka adalah lebih baik aku bukak lampu je tdo..kalau time tdo tutup lampu, dh sah2 le aku tdo yang paling awal lam umah. hahha kalau time tu jgn ngada2 org bukak lampu lam bilik aku. kalu aku tsedar, mang free2 je kena %$#@!...

7. yang ni x senonoh sket, haha suke baca something lam toilet.

wakakakkakaka. aku pk seratus kali nak tulis mende alah ni. hahahah malu seh...tp aku rasa tu perangai pelik kitorg satu umah nih. kalau tgh2 tgk tv ke,rasa cam nak terbuang, kelam kabut p carik mag or sokabar...kalau mak aku tgk, tau dah aku nak g membuang. hehe atleast ada something utk ditelek lam toilet. mag astro yang takde mende tu pon bleh je jdk bhn bacaan. haha paling cikai pon, leaflet tesco la...giant ke...., tu pon aku leh belasah gak baca lam toilet...janji ada. kalau dh tak sempat sgt.., botol syampu, pencuci muka, atau apa2 bhn yang berlabel lam toilet tu aku baca satu2...wkakkakakaka. ikut seruan kerajaan. mari membaca di mana-mana anda berada! kui2..

dah2. naik sewel pale otak aku dok pk mende alah nih. 7 pon azab ok. konon soh org request sampai 100...huhu

mangsa seterusnya, jatuh kepada,..... jeng jeng jengggggg

1. cik wan kembang wan kuncup

2. pn rozi senyum tersimpul2..haha dan....

3. en din mata sepet ^_^

dah. tu je pon kengkwn aku yang aktif...dgn ucapan: buat jgn tak buat!!!!

4 comments:

WaNz said...

kena wat ker??? aarrkkkkk!!!!

enonz said...

KENA!! bak kata fara fauzana...layannnnnnnnnn

time kasih.

peej said...

yg no 4 tuh sama laaaaa..x bole la..geli..muahhaha...keji gile kan..tp ngan org lain ok dgak la..x jugak..pilih2 org la..tp kalau bapakku sudah kacau itu makanan atau minuman..mmg xkan ku sentuh bende2 itu lg..terima kasihh..

enonz said...

waaaa peej, bleh geng bleh geng...
hengat ku sorg je yang peliks dan jeliks.

haha