Saturday, May 12, 2007

..happy besday wan!!

..dah kira belated dah nih pasal dah doblas hb...tp kira baru lahir le..baru beberapa jam dilahirkan 29 tahun lepas...jgn nak pasan umo 25 tahun + 48 months eh..takde org kira umo camtuh!!haha..terima je la hakikat ko dah jadik junior of the 30's club...ekeke..kan jihan kan kan kan???


anyways...smalam mang satu lagi malam yang best utk dihengat2...ekekke..pasalnya..ngan semangat waja nak g makan kat tanjung harapan, klang..(eksen cam tau jalan!!) hehe..nenie la nih...!kalu tak dah lama sampai dah...(saja nak wat dia rasa bersalah lagik)ehhe..mula2 jln dah elok2 dah..tapi sbb termiss satu simpang ke kanan sbb takde signboard, kitorg terlajak sampai northport...hahaha..(gamba akan menyusul kemudian...hrp bersabar)..punya le banyak lori2..seb baik kitorg tak ikut lori2 kontena tuh masuk skalik, kalu tak harus aku anto bebudak ni g kazakhstan, afghanistan and go-head-go-stan...pasal asek bertekak jek lam keta...haha..mengganggu kosentrasi driver jek sesekor!!


akhirnya kak syim and the hubby come to the rescue...teng kiu kakak...and abg rizal..and budak kecik yg comel tuh...sampai skang aku tak hengat nama dia..hehe jgn marah kak syim...
GotSmiley for FREE! Click Here

so..sesampainya di muara ikan bakar, kitorg pon pe lagik..pilih le sotong, udang, ketam, ikan marang perapu kepunden parang skeper a.k.a kerapu! hehe jenis masakan aku tak ambik pot, pasal mang dah lapo..yang penting aku makan nasik abis...!mak aku pesan nasik kena makan abis, nanti nasik menangis!hahaha..anyways, lauk ketam, udang, sotong goreng tepung,ikan kerapu mmg berjaya di separa habiskan oleh mereka2 yg kelaparan...esp nenie n ghan kontrek makan ketam sampai abis..aku makan udang sampai abis, kak syim..aku rasa sume dia abis kan...hahahhha...u see the size??(ampun kakak!!!)


tapi aku pelik le..kak syim n kak nenie sebaya...kan?lahir pada bulan yg sama..dan share zodiac yg sama...i think? tapi nenie panggil gak kak syim tu kakak...??aisehh...hengat dia muda ke???kahkahkah

..tapi ni secara jujur la eh, aku rasa jenis masakan yg dimasak tu kurang power la...aku rasa ade sket kekurangan, tapi depan rezeki tak baik nak komplen2 kan...apa yang ada makan..jgn byk komen!!korang setuju tak pendapat aku?? aku rasa melaka gak is the best place tok makan2 bende nihh...well..i miss the otak2s very much!hehe...next plan eh korang...?


..so semalam sambutan besday yg meriah!besday girl dpt kek...comel jek...so dapat le sorg sikit ghase...diiringi ngan nyanyian penyanyi yg ntahape2..bingit tinga dengar!ghase cam nak request jek so dia berenti nyanyi..!sib baik tempat org..kalu tempat aku mang aku buat sungguh!hahahha and all of us have a great time...borak2 makan2...makan2 borak2...ketawa2...gosip2...sume la...komplete...!lenkali bleh buat lagik acara makan2 nih..ngan pertambahan ahli baru..kak syim+hubby yg cool+budak kecik!


..balik lam kul 11 lebih gitu...on the way besday girl nak makan eskem spiderman lak....(A disebelah bukan gamba sebena) ekceli dari muara ikan bakar dah sebut dah....meracau2 jek besday girl nih...sib baik le lom kul doblas..kitorg layankan je le..lepas kul doblas kalu tak jumpa jugak eskem..bolayannnn!!ehhe..tapi seb baik jumpa gakk...muka sorg2 makan eskem..hahaha..puas ati tul le!esp dak wan...cara pegang eskem tu je dah menampakkan kepuasan!!hahaha lawak tul le perangai sekor2...!


sampai umah ghan lam kul doblas lebih...so lepas salam peluk2 cium2 pipi satu dua tiga kitorg pon chow le ngan keta memasing,..wa chow dulu pasal nenie n wan nak ambik laptop lam umah ghan....sampai kat traffic light bomba tu, ada segerombolan abg2 bwk motor kuasa tinggi ni berenti beramai2..wahhhh...terkagum jap aku..aku pon tak tau le moto apa tuh..aku bodo sket jenis2 moto nih...hehehe siap abg dok sbelah kanan tu tgk kat aku, pastu aku leh senyum!hahahha..elok je dia nak bukak full face dia tu aku dah pandang depan balik..lam hati cam nyumpah2!apsal aku leh senyum lak??ehehhee..aku hengat nak langgar je motor abg depan tuh...konon2 nak wat insiden cam client aku tu le..untung2 leh wat laki sekor...!hahhahahaha..tapi aku masih waras...abg sebelah aku nih tengok jek kat aku lam kesamaran...tu le!gatal lagi leh senyum2 kat dia...aku tak tau le melayu ke india ke cina ke...tahap penglihatan aku malam2 kan tak bape clear, tapi aku tak berani senyum balik...buatnya dia follow aku sampai ampang..naya!ekekek aku agak dorg nak g konvoi mana ntah...sume bwk bagpack kat blakang..cam nak jalan jauh...cool!!


GotSmiley for FREE! Click Here aku hengat td leh sampai umah sbelom kul 1...tapi start kat traffic light jelatek dpn opis aku tu jam the nation lak..ghopanya polis wat road block dpn kem askar tuh....ces!!buat le hari lain...aku dah la ngantuk tahap gaban!!anyway, sampai umah kul 1 lebih..pastu tunaikan yg wajib...online jap...update blog...takot kang lopa lak...pastu lam kul 2....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...gud nite bebeh!!

6 comments:

Anonymous said...

Ahaks.. ahaks..

Memula skali aku nak ucap terima kasih sangat2 kat kengkawan kesayangan aku, ENON selaku penganjur, NENIE selaku pencadang n G-HAN selaku AJK n penyokong rancangan.. heheh.. korang memang best..aku enjoy sangat2, rasa cam puas dapat gelak2, borak, makan2 n segalanya lah.... thanks sekali lagi.. memang best bday aku tahun nih...

Anonymous said...

aku dah upload gambar tapi kualiti x la cantik sangat. almaklum lah, kamera dah ilang kan, kena guna kamera henfon lah,sorry lambat...malam tuh aku ngantuk bangat...sampai umah terus tido..lain lah G-Han sebab sampai terus dari kelang tuh memang dah umah dia..ish..ish...sadis betul...

aku ingat nama anak Kak Syim tu..Bad kalu x silap.. betul kan kak syim? mmm... aku enjoy gak malam tuh...sangat2..yang kemuncaknya mesti lah pas dapat aiskrim idaman tuh..hehehe...lupa lak nak amik gambar... xpe, nanti aku beli lagi boleh ler amik gambar.... hahahahah....

Melaka nyer trip memang tiap2 tahun kita takleh miss... nanti kita gi k..aku nak otak2 n nasi lemak diiringi ngan lauk2 hidupan laut yang sedap tuh... ish..ish.. dah lapar balik ler... jom!! hehehe...

enonz said...

acara sambut besday nih kita leh wat slalu...so next sapa2 nya besday kita leh wat makan2 kat tempat yang kita teringin nak g...kalau gelojoh na tak yah tunggu besday sesiapa...g jek!hahaha kita kan slalu wat program last menet...

aku dah letak gamba2 lam ni sket...pinjam dr fotopgs sendirik..hehe..utk tatapan org2 yang takde lam gambo....

daaa!!

Anonymous said...

aku ada gak ambik gambar dr blog wan utk letak kat blog aku...

korang jangan lupe g tengok gambar mak cik petronas kat blog aku k.... ekekeke....

adiooosss...

enonz said...

..macam ku kenal makcik petronas tuh...tapi di mana yaaaa????

hehehhehe

Anonymous said...

ntah la non... aku pun cam kenal gak... familiar kan muka mak cik tuh.... wakakaka...