Sunday, April 1, 2007

..kah kah kah


..smalam 31hb...last day of march..bersamaan dgn hari maulidur rasul, member aku wat mejlis reception kawen dia kat putrajaya...ni belah laki punya lak...last week 25hb tu belah pompuan...blah laki wat kat kompleks perbadanan putrajaya...cantik gak dewan dia..cam lam hotel lak...

aku tak penah le..seingat aku..g wedding blah malam, cam attend dinner company lak rasanya..hehe..cam jakun pon ade aku nih..haha
well,..sebenarnya kitorg ni memenuhkan meja bagi pehak pengantin pompuan je sbb pihak pengantin laki dah booking meja yg agak tidak padan ngan jumlah ahli keluarga pompuan yang bleh attend, so member aku ni mintak tolong le aku jemput sape2 yg available tok 'berlakon' jadik sedara2 dia...hehehe..ada ka berlakon?dah sah2 kulit lain kaler kan...?tugasan ni dia dah kasik kat aku sebulan yg lepas..aku pon ngan jayanya mengompolkan 6 org member2 tok penuhkan kerusi...
last week, unfortunately, sorg member tarik diri...hmm..aku ok lagik...takpe le kan...pastu semalam the very last menet, soghang lagik kensel..tarik diri...aku dah nak hangin dah...ye le..walaupon bukan mejlis aku tapi aku rasa tak manis le tok tarik diri di saat2 akhir...meja booking tu, tak dtg kalu..tuan umah rugi le...kalu dah rugi, dah bleh masuk kategori membazir...bila dah membazir..bleh masuk kategori dosa lak.....tak ke?takpe le...not a big deal to me! mula2 tu pening gak nak carik ganti....lama2..aahhhhh!who cares? apa hal lak aku yg nak pening2?bukan aku punya mejlis...?hehe...mang emosi tak terkawal tul le aku nih!!


..then pas maghrib smalam bertolak dr umah kul 750mlm...ngan harapan leh sampai on time, 830..time arrival of the pengantins..tapi aku lambat, sebab apa? erkk nunggu dak ila le nih...atau ngan lebih mesra dipanggil...wanita lambang kemewahan..(sbb size bdn dia yg agak besar - part besar tu la yg mewah!hehehe), dia ade sikit lambat jugaaa...walaupon umah dia lebeh dekat dr umah aku, (kat kajang) tapi camana ntah si sengal ni leh sampai lambat...pastu aku kasik le direction guide dia sket,lembab nau..jenuh tunggu lam keta...


" aku tunggu ko lepas mesjid putrajaya..ko exit ke masjid tu, ada bulatan, ambik kul 12...aku tunggu belah kiri jalan..


..AKAN TETAPI, kawan aku yg sgt cerdik nih....ghopanya dia kurang arif ngan perkataan kul 12, kul 9, kul 3 kat bulatan...hahaha..baru aku tau!! ade ke dia leh pusing 2 round kat bulatan tuh..cam suka2 je memain kan...aku leh tgk dr side mirror tu tgk keta dia pusing kat bulatan...kah kah kah! ape ke he milah ooiii??adakah directionku kurang jelas???hmmmm...akhirnya lepas aku tepon dia baru la dia bisa kembali ke pangkal jalan....ish ish..haru tul minah nih!


sesampai je kat mejlis..pengantin baru je sampai..diarak menuju ke dewan....kitorg pon naik le ikut blakang budak2 kompang...elok je nak masuk, mak pengantin laki kat dpn dewan tahan....
"hi...u must be haryati's frens ya..?nanti masuk dalam..turn to your left bahagian depan sekali..meja for belah pompuan....banyak kosong..."

aku ngan member aku,,,oh...ok...kelasnya auntie nih,..ghopa cam mak datin jek...tapi masa tu takleh masuk lagik sbb tunggu ustaz baca doa...sambil dok kat luar tu terpandang la bunting kat tepi pintu...ada tulis nama mak ayah pengantin laki..tp kat part nama mak laki tuh ghopanya berbintikan datuk...leee..patut laaaa..kira member aku ni kawin beratuk kan sorg DATUK la...hehehe..cam kelaka jek ayat eh..no wonder la so well organize majlis dia..

..lepas abis baca doa, kitorg (berempat sebenarnya..) masuk le mencarik meja..hmm dok kat meja agak depan gak...tapi tak mengadap ke pelamin le, ngadap pintu masuk...hish..terteleng2 pale tgk pengantin!..pas acara menepung tawar, acara makan2 lak...hish..lauk dia nampak cam sedap (tapi kurenggg!!-tekak aku le..tekak org len tak tau le..) ade udang galah masak sambal, ade kurma kambing...ade rendang daging..ade sayur campur style cina (bubuh cendawan!isk...fail!!)..ade pe lagik eh...ade kuah dalca...arca buah, n of course the nasik, is the nasik tomato...


hehe..nih the best part nih...aku hengat aku nak control le makan kan..ngan sopannya..masa aku tengah terkial2 nak potong daging rendang tuh...lam ati aku dah cakap dah, ish jgn la terpelanting daging ni kang....first try tak berjaya...ish keras betul daging nih... makan lauk lain dulu...sekali tu second try...ish...bikin malu kompeni laaaa!hehehe..bleh terpelanting daging tuh kebawah meja!!!eeeeeeeeeeeeeee...malu oooooo.....!!akak kat sebelah aku ngan hubby dia terperasan tp wat2 tak nmpk jek...hmmphh! aku rasa sure dia tahan gelak lam ati nih....pe le budak nih makan daging leh terpelanting!!huhu..malu seh...tapi aku kontrol leee..takkan nak berenti makan kan....aku wat cam biasa je le..sabo je la eh...lam pada berhati2 tu terpelanting jugak ko daging....hish..


majlis makan2 ni berlangsung tak sampai setengah jam...desert dia buah2 tembikai, oren n honeydew..pastu upacara potong kek pengantin, ucapan dr mak ngan ayah pengantin....n majlis pon bersurai...aku rasa lam satu jam setengah je majlis nih...ngan jemputan nyanyian dr istana budaya...hish..grand wehh...kelas2 punya mejlis nih..siap menari2 lagi pakcik istana budaya tu nyanyi..hehhe...ngan lagu hindustan le...ngekek2 kitorg ketawa..ada ka lagu hindustan?hehee tak ngikut tema mejlis tul pakcik nih....!

...so tu le dia ceritanyag mejlis kawin kat putrajaya...hish aku hengat sok kalu aku kawen kan, kalau bleh la, nak gak wat belah malam...tak panas..tak le cair mekap kan??..cam rileks je pengantinnn...heheh berangan je aku nih!!..ntah bila la nak sampai tarikh keramat tu ye???hmmmmm

0 comments: