Monday, March 5, 2007

..sesekali teringin



..ari ni gue posa..saje je wat posa sunat hari senin..selalu hari2 makan..ada tenaga..hari ni rasa lembik semacam je..tengahari tadi, masyaAllah! punya la panas..rasa nak tdo jek..kul 430 aku dah sampai umah nak wat lauk tok buka..sebelum tu g beli kuih peberet..kuih tako..aku penah buat skalik kuih ni tapi tak jadik..tadi aku buka posa aku telek jek kuih tuh tgk camana dorg wat daun pandan tu jadik pat segi pastu bhn2 dia pon aku rasa tadi cam lain jek dr dlm buku resepi..hhmmmm..kena wat lagik nih...pastu petang tadi tgk tv sementara tunggu asar, tgk cite katun..peberet gue le..totally spies tuh..skalik tgk dorg makan ayam lak...hmm terbyg2 lak ayam goreng lam pale..tu baru lam katun tuh tgk dah menyelerakan...hehhee..aku ckp ngan mak aku tadi gelak besar je dia..dah jadi cam dak wan lak pantang nampak mula le rasa teringin nak makan..biasa tu tgk ayam goreng takde perasaan jek..ptg tadi siap terbyg2 ayam goreng makan ngan nasik panas! ish haru tul! baru sehari posa, napsu dah macam2 dah..kul 6 tadi g kedai nak jugak-jugak le makan ayam goreng..dah ambik ayam..nampak lak eskem..ish..teringin gak nak makan eskem..hish..mang betul le aku tak kuat iman..nampak apa je dpn mata sume nak!beli la tadi sekonyong2nya eskem conetto..dua hengget satu..!sib baik duit cukup2 jek..ingat nak beli ayam je dah sangkut eskem laks..apa pun alhamdulillah tadi dah selamat berbuka,dah ada tenaga balik nih..perut tgh kenyang nih..mendak je le..nengok tv nih hah..pe lagik layan cite katun..tak habis2!!heheh..

2 comments:

Anonymous said...

aku tumpang bangga nama aku masuk dalam citer ko nih... at least bila nampak makanan, ingat aku kan... hehehe.... kan dah lapar... aduiii laa... aku nak gi kelang.. dah takleh g melaka... best nyerrr.... ketam...

enonz said...

memang..skang aku dah kenan ko le nih..pantang tgk sume nak...!eh kita tak yah g klang le..g umah nenie jek..kita wat sendiri lagi best...jom cik kiah2 sume...plan cepat2!!!!