Tuesday, March 27, 2007

....errrkkkk!!


..aku sebenarnya nak wat post baru ni kul 12.01 menet kang..tapi mandangkan sok aku ade training satu hari dan aku nak kena tdo awal..so aku taip awal le....i'll be 30 by tomorrow guys...!isk...umo aku dah takde angka 2 dah..skang dah nak g angka 3...pastu 4...kalu panjang umo...hmm...rasa cam cepat tul masa berlalu..tup2 dah nak masuk 30...alhamdulillah Allah masih panjangkan umo aku...bagi aku rezeki, dan yang paling penting bagi aku kesihatan..harap2 takde la sampai tahap penyakit kritikal ke apa...mintak jauh!aku masih ada about 1 and a half hour utk menikmati zaman 20's aku.....ehhehehe...tapi aku tetap bersyukur walaupon umo makin naik, tapi muke aku tetap maintain cam umo duaplohan..(ke perasaan aku jek??ehhe) so kalu aku menipu umo pas nih bukan orang tau kan??advantage tok org yg bdn kecik cam aku,...cakap umo 20 pon org caya lagik..haaha riak nih!!


..pagi tadi aku g jln kat ttwangsa...berat aku dah 51kg nih..tensen tahap gaban aku dah...bwk mak ngan ayah aku skalik..dorg mang dah lama bereksesais nih...aku jek yg tak bape nak rajin..tadik ingat nak follow dorg jek dr blakang..tp hari ni mak ayah aku jln slow motion, bleh berlenggang2 menikmati keindahan tasik..err...hanyir nih..ekekeke..cam bau..aaa..takpe aaa..kang describe kang ade yg termuntah laks..!
jadiknya sbb aku tak tahan bau, aku pon mengambil langkah bijak ngan melangkah lebih laju dari biasa...aku toleh2 ade le lam 1km aku dah tinggalkan dorg jalan berdua2an (cam dating la plak...hehhehe)..kira berpeluh2 gak la berjalan..aku tak jog pon,..kalu aku larat, aku lari2 sket, tapi stamina aku tak kuat le..tak sampai 500 meter dah penat..so hari ni cam warming up dulu la...jalan pusing tasik, tapi laju la...pastu panjat bukit lam 5 - 6 round...mang merembeskan peluh le panjat bukit nih....best!aku skang jarang bereksesais dah...sejak si jihan pindah s.alam...aku takde geng...nak ajak budak opis aku byk na alasan, jalan jam la apa la...so aku hengat baik aku mula kan skang, asyik keje ke hulu ke hilir doplohpat jam...sok sakit aku gak yg tanggung sorg2...jadik baik le aku mulakan hari nih...slow2..

..teringat lak pesan member aku masa g kenduri kat kuala selangor tuh, masa makan dia tak ambik nasik minyak, dia ambik nasik putih...aku diam je le..mang health conscious nih..pastu air ambik air mineral..aku? lantok air oren..sejuk gile!best!hehehe..pastu aku tanya la dia apsal ko tak minum ais ke? dia kata bukan sbb tu, kita pas mkn nasik, jangan ambik bende2 lain yg manis..nasik tu sendiri dah manis, pastu minum air manis...sbb tu lebih berisiko tok dpt penyakit...kalu bleh kasik seimbang, makan nasik, minum air putih...aku pon..oooooo camtu eh....tapi aku takleh nak tolak le air oren yg sejuk nih..mang merangsang deria rasa aku tok minum lagi dan lagi dan lagi..pedulik!hehehhe..org tak kuat iman cam aku nih kasik petua apa pon tak jalan...sume main redah jek..janji makan minum sedap, perut kenyang, ...puas ati!
tapi kalu pk2 mang patut ikot style member aku nih....cuba try test kan,..mana tau lam masa seminggu aku leh turun berkilo2???hehehe..berangan je le cik enonnnnn...!!
hmmm..last but not least..ucapan terakhir tok diri sendiri...bye2 twenties....welcome....(walaupun tak bape nak welcome sgt...)thirties....arrgggghhhh!!tak dapek terima hakikat nihhh!!!!
GotSmiley for FREE! Click Here eh lopa lak....hepi besday kat mak aku skalik!yang ke 62...ehhe..sorry cip!lopa lak.. :p

4 comments:

Anonymous said...

biar aku first ucap hepi besday dalam blog hang.....

petua aku kat kau selagi bole makan .... kita makan je, esok dah sakit dah takde chance nak makan dah ...

cuba tengok kalau demam... kau bagi la makan yang best2 chilis ke... mesti takde selera punya laaa...

-DiN-

enonz said...

teng kiu for the advice din...aku hengat pesan ko...tapikan kalu penyakit tu dtg dr makanan..tak ke menyesal sbb ko dah terover makan?

renung2kan....dan selamat beramal....!hehhe

Anonymous said...

HaPPy Birthday to You... skang aku jek lah yang masih kekal 20-an.. yeehhaaa... hehehehe..

enonz said...

you will be next year ye.,....jgn pasan nak jdk twenties forever...heehhe...